Geregeld …

… of toch niet?

Dit jaar riskeerde mijn moeder zich voor het eerst aan een energie-groepsaankoop via de provincie. Ik dus alles geregeld. Hoort ze vorige week dat ook de provincie Oost-Vlaanderen in zee gegaan is met de gefailleerde gasleverancier. Paniek. Mijn kwartje valt niet direct, ik blokkeer haar domiciliëring en wacht verder even af wat de provincie verder aanraadt te doen.

Intussen ben ik zelf een veldslag aan het leveren met onze BE ziekteverzekering.
Op 26 augustus is de vergoeding van de gehoorapparaten van Manlief goedgekeurd. Die zijn 14 september geleverd, 24 september aangerekend en betaald en de papieren voor de ziekteverzekering heb ik eigenhandig ingeleverd op het kantoor in Sint-Niklaas de e.v. vrijdag. Het is nu 14 december en ik wacht nog altijd op de terugbetaling.

Na 2 onbeantwoorde mails, tig vruchteloze pogingen om telefonisch contact te maken en een meer persoonlijke aanpak vorige week (ik stond 10 minuten vóór opening van de kantoren aan hun deur) heb ik vandaag een telefoontje gekregen.
“Mevrouw, ik zou u terugbellen i.v.m. de levering van gehoorapparaten? Wat is er mis gegaan?”
– “Wel mevrouw, de levering is OK. De apparaten zijn OK. De factuur is OK en de betaling is OK. Het enige dat niet OK is, is het feit dat jullie niet met mijn geld over de brug komen, ondanks dat dat al in de zomer was goedgekeurd. En nu zou ik graag geld zien, vóór de feestdagen, want nu heeft het lang genoeg geduurd.”


Ze ging het nakijken en mij terug bellen. Dat is nu net gebeurd. Ze vinden de papieren niet meer. Tja, als je alles een half jaar laat slingeren, wil er wel eens iets zoek geraken. Ze heeft nu geregeld met de leverancier (daar durf ik dus niet meer binnen komen door de overlast), die gaan een duplicaat opsturen met de post, dan gaan ze mij mailen dat de postduif geland is en dan krijg ik mijn centen. Ik hoop maar dat dat duivenjong al goed in de pluimen zit, want als dat ei nog moet uitkomen … 

Er bestaat nog zoiets als email en – als ze toch per sé papier willen om verloren te leggen – dan kunnen ze dat uitprinten, maar sommige delen van de wereld zijn nog niet overgestoken naar de 21e eeuw, geloof ik. 

15 gedachtes over “Geregeld …

  1. djaktief 14 december 2021 / 17:06

    Vreselijke zorgverzekering heb je. Ik ben klant bij DSW. Audicien declareert direct bij DSW, resterende bedrag bij ons. Ik dien die in bij aanvullende verzekering DSW. Binnen een week gestort. Het kan dus anders. Wij doen alles on line met de verzekering. Van het voorjaar wel sores gehad met schadeverzekeraar tegenpartij die niet wilde uitbetalen na expertise en erkenning schuld door tegenpartij. Heeft 3 maanden geduurd.

    Like

    • Affodil 14 december 2021 / 18:32

      Wij hangen vast aan een samenwerkingscontract tussen een BE en een NL verzekering. Vroeger alles OK. Sinds we hier wonen hier ook alles OK. Maar voor die ene keer dat het dan naar BE moet, zijn ’t prutsen.

      Geliked door 1 persoon

      • djaktief 14 december 2021 / 20:28

        Er balen voor jullie. Sorry dat ik zo in mijn eigen ervaringen schoot. Je hebt al ergernis en als ik er dan iets bij zet schiet je er niks mee op.

        Like

        • Affodil 14 december 2021 / 20:35

          Niet erg. 😉

          Like

  2. MyriamC 14 december 2021 / 17:30

    Verzekeringen? Spreek er mij niet van! Die gaan ervan uit dat de klant dat vergeet, maar dan hebben ze bij mij toch de verkeerde voor. Waar je recht op hebt, dat moet je ook krijgen en liefst zonder gedoe.

    Like

    • Affodil 14 december 2021 / 18:33

      Desnoods met gedoe ook hoor. Die laatste cent komt naar hier, al moet ik er zelf om.

      Like

  3. Matroos Beek 14 december 2021 / 18:29

    Vreselijk! Daar zou je toch wat van krijgen… ze doen er alles aan om je niet te betalen, om het zaakje te rekken. De aanhouder wint, hoop ik toch. Ik hoop voor je dat het in orde komt!

    Like

  4. Affodil 14 december 2021 / 18:38

    De acv- vleugel moet nu zelf opdraaien voor de dexiaramp, he… Als ze iedereen zijn geld een tijdje achterhouden betalen wij die schadevergoedingen wel af.

    Like

  5. Menck 14 december 2021 / 22:28

    Zelf betalen we ons blauw, maar als zij eens over de brug moeten komen, is het gesakker van jewelste. Wij hebben al vier jaar een “lopende zaak” waar maar geen einde aan lijkt te komen. Zum kotzen.

    Like

    • Affodil 15 december 2021 / 06:03

      Djeez, dat geeft de burger moed. 🙄

      Like

  6. Thomas Pannenkoek 15 december 2021 / 11:23

    Ook wij hebben ons laten strikken voor zo’n energie-groepsaankoop, gelukkig bij een andere leverancier (Engie).
    Qua ziekteverzekering hebben wij geen klagen, integendeel. Steeds stipte betalingen – af en toe eens een haperingetje (dat we niet gelezen hebben in de ‘kleine lettertjes’), maar voor de rest dik OK!

    Like

    • Affodil 15 december 2021 / 16:26

      Alles gebeurt normaal via de NL verzekering en dat gaat heel vlot. Maar voor die gehoorapparaten kwamen we voordeliger uit als we via BE gingen. Aangenomen dat we ooit ons geld zien …

      Geliked door 1 persoon

  7. Hilde 15 december 2021 / 13:21

    En dat wachtmuzakje aan de telefoon… Dat is mijn grootste bron van ergernis! 😉

    Like

    • Affodil 15 december 2021 / 16:27

      Och, zwijg me daarover! Ik heb 3 prachtige uitvoeringen liggen van de 4 seizoenen van Vivaldi. Ik kan op geen 10 jaar na zeggen hoelang het geleden is dat ik die nog beluisterd heb …

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.