Elfenhuisje …

Onze nieuwe thuis wordt elke dag een beetje méér ons droomhuis. Ik heb me ook voorgenomen om me te verdiepen in de lokale geschiedenis en legenden en daar horen ongetwijfeld ook figuren bij uit de twilight zone. Schimmen met een onduidelijke afkomst. Van de soort die je liever niet tegenkomt in het donker. Maar ook van de soort die je maar al te graag naar je tuin wil lokken.

Hier heeft het gros van de lezers inmiddels afgehaakt met het vaste voornemen om hier niet meer te komen lezen “omdat Affodil het nu helemaal kwijt is”. Voor de die hards ga ik graag door met mijn uitleg.

Via het smoelenboek kwam ik een tijd geleden op het spoor van Elfendeurtjes . En ik bedacht me dat tuinvogels voor ons al even magisch zijn als feeën, kabouters of elfen voor kinderen. Dus waarom zouden we die sprookjesachtige wezentjes niet de kans geven om in een écht elfenhuisje te gaan wonen?

Voor dit broedseizoen zal het een beetje laat zijn, want onderstaande vogelwoonst krijgt pas eind juni een plekje aan het nog te bouwen tuinhuis. Maar ik weet heel zeker dat er genoeg gegadigden gaan zijn die hierin een nestje jongen willen grootbrengen.

Een speciale dankuwel aan Dorien, die deze (nog?) niet erg vertrouwde bestelling wilde uitvoeren.

IMG_20170513_133938

5 gedachten over “Elfenhuisje …

  1. Ik hoop dat het in de smaak valt van ‘feeën’ aka vogels. Eind juni zal inderdaad wat laat zijn voor broedende vogels maar dat wil niet zeggen dat er niet af en toe eens een tijdelijke bewoner onderdak zal zoeken. Het is een goede beschutting tegen weer en wind.

    Like

Geef een reactie

