Ik e(n) a…

De laadste loodjes duren het langst of zoiets … Al de bestelde meubels zullen met “enige” vertraging geleverd worden. Hoeveel “enige” is, wordt er nooit bij vermeld, natuurlijk.

Anders bekeken geeft ons dat de gelegenheid om de logeerkamer al in orde te maken. Wat er vorige week nog uitzag als een rommelkot, begint nu stilaan op een slaapkamer te lijken. Al staat er nog geen bed in, want – juist, ja – ons nieuw bed is nog niet geleverd en dus staat het oude nog in onze slaapkamer.

Omdat de oplossing voor het benutten van de ruimte onder het schuine dak in onze slaapkamer super-de-luxe (want 2 walk-in wardrobes, zoals de Engelsen dat zo chic noemen) maar wél prijzig was, kozen we nu dus voor een doe-het-zelfoplossing. En het eerste wat we dan zélf moesten doen, was de beschikbare ruimte opmeten en dan naar Zweden-tegen-Antwerpen rijden om eens te gaan kijken wat er allemaal in die ruimte past.

Tegen maandag was de keuze min of meer gemaakt en stapte ik in de auto om “efkes” dat gerief te gaan halen. Ik had op Tinternet gekeken of alles wel op voorraad was (ah ja), en waar het precies lag (op de kop van gang 19), maar ik had er wel lichtelijk overheen gelezen dat dat 3 dozen van elk 42kg waren. OK. Om dat gerief “efkes” op mijn kar te laden kon ik hulp krijgen van iemand van Zweden, maar in de ondergrondse parking kwam ik niet verder dan het platleggen van de achterzetels en het krabben in mijn haar (en het debiteren van enig proza dat niet voor publicatie vatbaar is). Gelukkig parkeerde er een nietsvermoedende krachtpatser naast mij. Die mocht meteen demonstreren waar al die powertraining goed voor was.

Bij thuiskomst heb ik het aan Manlief overgelaten om alles weer uit de auto te halen, want anders ging het tussen drie kapotte commodes of een kapotte rug. Of alles tegelijk. Gelukkig beschikken we over een handig steekkarretje om de pakken zonder teveel hef- en sleurwerk in huis te krijgen.

Omdat ik ook nog flink wat spullen uit ons vorige huis opgehaald had en daar nog met zakken afval gesleurd had, was het kaarsje al een heel eind opgebrand. En dan is het gevaarlijk tafelen met mij. Want een ver opgebrand kaarsje heeft een kort lontje. Tegen ’s avonds was er toch al 1 commode die in elkaar stak. En bleef het een tijdje stil aan tafel. Tot een douche, wat zitwerk, wat eten en een extra koffie hun werk deden.

Dinsdag ben ik dan teruggereden naar Zw-t-A’pen om een kleerkast, want die bleek ook nog in de kamer te kunnen zonder dat het daar propvol staat. Maar hiervoor heb ik Manlief meegenomen, want intussen had ik wél gekeken hoeveel dat pak weegt (51kg) en hoe onhandig groot het is. Eindresultaat dag 2: alle planken, vijzen, knopkes enzovoort ter plekke en nóg een commode in elkaar gebokst, deze keer zonder vlam in de pan.

En op dag 3? Rustig ontbeten, op ’t gemakske ons aangekleed, een toerke met de Jeppe … Tegen het middaguur stond de rest in elkaar (1 commode én 1 kleerkast), hebben we geen ondefinieerbare onderdelen over, zijn we gezellig gaan lunchen en ga ik straks die kasten uitwassen en vullen. Ik heb “op grootmoeders wijze” een hele batterij stukken toiletzeep gekocht. In het dorp moeten ze nu maar vuil blijven lopen tot de volgende levering. In mijn schuiven en kasten zal het lekker ruiken. Naar viooltjes, godbetert, want dat was de enige variante die ze op het thema hadden. Enfin, alles beter dan de stank van houtvezelplaat. Als die een tijdje in huis hangt, denk ik altijd dat er muizen zitten.

Zo. Mijn lunch is een beetje gezakt, mijn koffieke heeft mij weer wat helder van geest gemaakt. Ik zal eens een emmer, spons, zeemvel en 15 stukken toiletzeep bijeen gaan rapen …

 

4 gedachten over “Ik e(n) a…

    • Ik had zaterdag al niet de indruk dat we alleen bezig waren. Je kon er over de koppen lopen … Ik zou de inkomsten van zo één dag eens op een hoop willen zien liggen! Ook goede moed, dan. 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

