Écht feest …

Geloof het of niet: de lente komt eraan!
Zo rond 6u- 6u30 is er een merel in de tuin die vindt dat we lang genoeg in bed gelegen hebben. “Opstaan! Er zit al licht in de lucht!”

We waren er dan ook goed op tijd bij vanmorgen. Manlief met de fiets, Jeppe en ik een stukje met de auto omdat ik nog niet zeker wist of dit tevoet van thuis uit te doen was (ja, dus). Naar het oude veerhaventje van Perkpolder. Om vogels te kijken loont het zeker de moeite om de getijdentabel te raadplegen die ik gisteren bij de fietsenboer meekreeg, maar zo gewoon even voor een frisse neus is elk moment goed. Trouwens, voor Jeppe hoeft al die timing niet. Die is altijd gelukkig met een wandeling.

img_20170304_083416

De komende tijd moeten we dat loslopen wel een beetje beperken, want het kereltje was helemaal in jachtmodus en straks zitten er naar alle waarschijnlijkheid vogels met eieren of jongen op die plek. ’t Is eens een keertje leuk om hem in actie te zien, maar het is niet de bedoeling om het eerste kievietsei onder zijn pootjes te zien sneuvelen. 😉

Kievieten heb ik er trouwens niet gezien, maar scholeksters, steenlopers, turelu(u)rs/en (?) , bergeenden en aalscholvers wél. De onvermijdelijke horde wilde eenden was uiteraard ook aanwezig.

Het zou vandaag grauw weer worden (en dat klopt ook wel) maar helemaal kleurloos is de lucht hier nooit:

img_20170304_083511

img_20170304_084941

En bij deze eerste vondst van het jaar word ik helemaal vrolijk. Dan is het écht feest.

img_20170304_090107

OK, een beetje flou want van mijn gsm ken ik nog zo de kritieke afstand nog niet, maar onmiskenbaar: klein hoefblad.

En intussen lacht de zon de weermakers uit, dus ga ik mijn stapschoenen aan doen en ben ik weer de hort op!

 

4 gedachten over “Écht feest …

Geef een reactie

