Kartonnen dozen …

Het zou de titel kunnen zijn van een boek van Tom Lannoye, maar het gaat gewoon over verhuizen, inpakken, weggooien, delibereren of je iets nu gaat inpakken of weggooien, …

En ook over leven tussen kartonnen dozen, plastieken bakken en zakken, vergeten en plots hervonden schatten, herinneringen, toekomstplannen (voor korte en langere termijn), kleenex (vanwege een snotsnipverkouden kop) en tubes rugzalf (vanwege overmoed bij het sjouwen en niet-aflatende hoestbuien waar zelfs de Deense dog van de buren schrik van krijgt).

Nog luttele twee weken en het is zover: dan rijdt de verhuiswagen voor en laden we 40 jaar en nog wat samenleven in en verplaatsen het naar hopelijk nog heel veel jaren van hetzelfde maar anders, elders.

Afgelopen zaterdag een dagje weesten klussen, zodat we de schilders niet voor de voeten liepen en zij ons niet in de weg zaten. Hopelijk zijn ze er eind deze week klaar mee, want dan hebben we maar een goeie week tijd meer om te schrobben en dié dingen te verhuizen die we al van bij het begin nodig hebben. Ik wil namelijk graag de dag vóór de evacuatie mijn potten, pannen, borden, vorken en messen veilig in de keuken weten, de voorraadkasten in de voor hen speciaal gereserveerde kamer hebben (minstens deels gevuld) en een brood in de broodkast, zodat we – als de deur dicht valt achter de verhuisfirma – nog enkel de hond uit de opvang moeten halen en dan kunnen neerploffen met mondvoorraad binnen handbereik. Want meer zal er niet in zitten, vrees ik.

Tot dan zal het hier nog verder wreed stillekes blijven ook, want na de dagelijkse dosis administratie en gerommel kom ik er voorlopig niet toe veel te schrijven of te lezen. Ik ga dus na de verhuis zeker een paar dagen op mijn kont kunnen doorbrengen met het uitpluizen van mijn favoriete blogjes, reageren (of niet) en laten weten dat we het overleefd hebben.

 

 

8 gedachten over “Kartonnen dozen …

    • Het is best wel een chaotische bezigheid, hoe goed je het allemaal wil plannen. Maar tot hier toe ervaar ik het niet als echt enerverend. Ik ben daar nogal flegmatiek in. Met al die dozen en pakken en zakken kan niemand van mij verwachten dat het er hier pico bello bij ligt. Rommel màg. Zelfs als de makelaar zou bellen voor een bezichtiging ga ik mij niet druk maken. Wij hebben ons nieuwe huis in volle verhuis gekozen. We werden nog net niet mee de verhuiswagen in gesleurd.

      Liked by 1 persoon

    • We zijn bijna door het dozen pakken heen. De rest van de week kan ik gelukkig vullen met een paar administratie-afspraken waar ik wat mensen de arm voor heb omgewrongen om ze nù gepland te krijgen. 🙂 Hoef ik dat niet in volle verhuis te doen. Dat wordt toch al gekkenwerk: verhuizen tijdens het carnaval … Onze timing is weer perfect!

      Like

      • Dat is ons bespaard. Met een hond is ook niet altijd evident, vooral als die snel wagenziek is. Maar doordat ik vanaf volgende week al een paar keer daar blijf overnachten met hem, hoeft hij de volgende dag niet te rijden. De dag van de effectieve verhuis is hij dan al van ’s morgens daar en kan ik eerst een stevige wandeling met hem maken voor ik hem naar de opvang doe. Als de verhuiswagen weg is en het hek dicht kan en de voordeur, ga ik hem ophalen en is de herrie voorbij.

        Like

Geef een reactie

