Een goed begin is alles …

… dus wens ik iedereen dat voor jullie het jaar héél goed begonnen is. En dat die trend zich mag doorzetten de volgende 364 dagen.

Het begin bij ons mocht er in elk geval zijn. Het heeft me de afgelopen uren al meer dan één slappe lachbui bezorgd. Nog één keer in mijn eentje op straat beginnen gieren en ze steken mij weg.

Dat kwam namelijk zo: omdat er vandaag bij de bakker enkel bestellingen konden afgehaald worden, had ik me daar op voorzien en verse boterpistollekes besteld en op vraag van mijn moeder ook een fruittaart met slagroom. Alleen hadden ze niet gezegd hoe laat (of hoe vroeg) ze de winkel zouden openen om dat lekkers af te halen.

Wij zijn ook op oudejaar geen nachtkoetsen (toch niet méér dan andere dagen), en zo waren we vanmorgen op een normaal uur wakker en hongerig. Zonder nadenken in de auto gesprongen en naar de bakker. Nog niet open. Tedju! Tja, dan maar terug naar huis en een brood uit de diepvries nemen. Als er nog een in steekt … Mooi niet.

Manlief had de auto voor de deur horen stoppen en had de koffiezet een tik op zijn donder gegeven. Lekkere hete koffie voor bij de euh… pannenkoeken? Met de laatste 3 eieren, de laatste bloem, de laatste vanillesuiker en de laatste melk van 2016 heb ik het eerste ontbijt van 2017 gebakken. In een pan waar na één bakte de bodem uit viel. Niet dat dat zo’n vooroorlogs geval was (dat was waarschijnlijk steviger geweest), maar zo’n keramisch ding waarvan de bodem bekleed blijkt te zijn met een plaat met gaatjes. Toen ik de eerste pannenkoek wou keren, bleven die gaatjes gewoon liggen op de kookplaat.

Er kriebelde toen al een zenuwlachje in mijn keel, maar het kon allemaal nog wel erger. Bij een tweede poging om de bestelling op te halen bij de bakker, had die zijn openingsuur verlaat tegenover vorige week. Open om 11 uur in plaats van 10 uur. Dan maar eerst langs de bloemist. Daar kwam ik wél aan mijn trekken, maar omdat ik de eerste klant van de dag was had ze nog geen wisselgeld. De bancontactoutomaat deed het niet, dus ik begin 2017 met poef.

Zoals ik al zei: een goed begin is alles…

5 gedachten over “Een goed begin is alles …

  1. In mijn hoofd is 1 januari een dag als alle andere. Maar ik stond dus te blinken om 8u15. Geen bakker te vinden die open was. Dan maar snelwegrestokoeken gehaald. Een domper.

    Like

    • Ben ik blij dat ik niet alleen wakker werd op een “gewone” zondag! 🙂 Alleen: ik had wel eten besteld, maar ik kon er bniet bij. Althans niet op het moment van mijn “hongerke”.

      Like

Geef een reactie

