Echt…?

Ik heb het een beetje gehad met Texel en honden! Vanmorgen in het bos aan de Kwekerijweg een Duitse familie tegengekomen met een soortement mastief. Zij vroeg of die van mij een reu was en dat die van haar daar niet mee kan.

Ik lijn Jeppe aan om hem een andere kant op te sturen maar te laat. Die hond zat bovenop hem met zijn muil rond Jeppe’s keel. Ik heb dat monster vastgegrepen, gewurgd (voor zover mijn handen groot genoeg waren) en hem van Jeppe afgeschopt (heb nu een hernia van die forse bewegingen). Gelukkig zat Jeppe’s lijn nog om mijn pols, want anders was die zo de drukke straat opgerend.

En haar reactie? “Ik heb je nog gezegd dat die van mij niet met andere reuen kan.” Ja, deuh, ik kan niet zo snel een transgenderoperatie uitvoeren hoor, goudvis! Heb haar toegebeten dat als hààr hond niet met andere kan, zij hààr hond moet aa nlijnen en niet andersom. “Ja, maar hij moest toch tussen de struiken zijn gevoeg doen?” (anders moest ze de stront oprapen, dus) Je zou moeten weten hoeveel lopende meters mijn hond kan schijten terwijl hij aangelijnd is!!!

Haar (zijn?) moeder stond te huilen en ik hoorde duidelijk dat dit niet het eerste incident was. Een lijn alleen is dus niet eens een oplossing, een muilkorf zou er niet bij misstaan. En een heropvoedingscursus voor de eigenaars.

Echt, ik heb het hier zo’n beetje gehad. De volgende vakantie zal op Terschelling zijn. Daar hebben we in 20 jaar met 2 honden nooit zoiets voorgehad. Ik zet geen voet meer op dit eiland. Jamais!

Màn, ik ben píssig!!!!!!

4 gedachten over “Echt…?

    • Dat hoop ik ook. We hebben nog een week om opnieuw goeie herinneringen te verzamelen, maar daar zal toch wat voor nodig zijn. Als we nog terugkomen, zal het zeker terug in De Cocksdorp zijn. Daar is het stukken rustiger.

      Liked by 1 persoon

    • Het is waarschijnlijk een beetje de fout van de hoge concentratie aan volk op dit punt. Als we nog terugkomen naar hier, zal het weer op de oude stek zijn (kop van het eiland, de meesten doen de moeite niet om tot daar te rijden). En zeker op een ander tijdstip, want vorige week was er herfstvakantie in Duitsland en de week die nu komt in Nederland.

      We hadden deze plaats gekozen op het moment dat we nog naar een huis zochten om een beetje breder te kunnen zoeken. Het tijdstip hing af zowel van de werkzaamheden thuis als van de beschikbaarheid van het huisje hier.

      Vanmorgen trouwens iemand op het strand ontmoet, die met dezelfde familie en hun hond ook miserie gehad heeft. We zitten hier “als het haar op een hond” in een drukbezocht losloopgebiedje. Woensdag in de Slufter was nog anders: die aanvallende hond was de enige die losliep (wat daar niet mag). Maar wél 2 keer een eigenaar die het vertikt van haar verantwoordelijkheid te nemen.

      Ik heb ooit boze blikken gehad op Corsica, van een moeder wiens hyper-ADHD-kinderen joelend op onze honden af kwamen. Ik wist dat m.n. Floor daar slecht tegen kon, dus ik lijnde de honden aan en maande de kinderen om afstand te houden. Dat viel slecht bij de moeder, maar wat had ze gezegd als één van de honden haar kinderen beet? Ik laat de hond ook alleen maar los in losloopgebieden. Eén losloper tussen allemaal aangelijnde honden is altijd een risico. Als je dan nog niets van honden kent, is het alleen maar erger. Zij dacht echt dat “haar hondje wilde spelen”. Als je al beelden gezien hebt van een wolf die zijn prooi besluipt, weet je dat hij in kill modus was. Dat was ook duidelijk in de ogen van die hond. En in die van haar was niemand thuis …

      Het is wel opvallend dat we nu ruim 20 jaar met honden op vakantie gaan, op de Wadden maar ook in Frankrijk, Spanje, België en dat we nu opeens 2 incidenten in 48u tijd hebben. En ik hoor intussen vergelijkbare verhalen van andere gasten.

      Like

Geef een reactie

