Vandaag …

… zijn Jeppe en ik bijna weggewaaid door de ijskoude stormwind die over het land blies.

… wilde Ma Eend een eindje verderop zich niet meer verzetten toen we langs kwamen. Die zit dus op eiers of op dons.

… zag ik de eerste witte kwikstaart van het jaar. In drievoud. In een paardenwei.

… zag ik bij het kijken naar die kwikstaarten ook de eerste daas van het jaar. Ik weet niet of die nu al steken, maar ik heb er niet op gewacht. Liever Blo Jan dan Gestoken Jan, zeg maar.

2 gedachten over “Vandaag …

  1. Dazen steken niet tijdsgebonden, Affodil. Ik weet zulks zeker, want na twee voorjaarse spoedopnames met een anafylactische shock door dazenbeten, maakt niemand me op dat vlak nog iets wijs.

    Like

    • Ervaringsdeskundigheid is nog altijd overtuigender dan boekskespraat, Menck. Alleen wou ik zelf liever geen ervaring opdoen. Ik onthoud wel wat jij ervan weet.

      Like

Geef een reactie

