Uit de (zéér) oude doos …

Via deze link en een paar dagen eerder ook al dankzij dit blog kwam ik bij deze uitdaging terecht. Nu ben ik niet zo van de stokjes en uitdagingen, maar zo af en toe is er eentje bij waar je gewoon niet aan kan weerstaan. Gewoon al omdat het je bijna onmogelijk toeschijnt om de queeste tot een goed einde te brengen.

Voor mij betekent dat dus een retro-beweging naar the early fifty’s en de tijd van de “radio pickup’s” à la

pickup

Het radio-gedeelte werd ten onzent vooral gebruikt voor “het nuus”. Als het tijd was voor muziek dan waren dat meestal – of bijna uitsluitend – Amerikaanse crooners, musicals etc. Mijn ouders waren daar helemaal wild van (voor zover die muziek dat toelaat) en die platen (waaronder nog een hele hoop 78-toeren, singelkes en epeekes) werden letterlijk grijs gedraaid. Ik kan nu nog de meeste van die liedjes meezingen. If you can’t beat them, … 

Zelf had ik vooral hart voor wat meer jazzy nummers en godzijdank zaten er zo toch ook een paar bij. En ik word nu nog altijd vrolijk van dit nummer.

 

 

 

7 gedachten over “Uit de (zéér) oude doos …

Geef een reactie

