I left a suitcase …

We zijn terug van Texel. Jammer genoeg, maar zo gaat dat nu eenmaal met vakanties. Het was heerlijk, zelfs als het stormde, regende, hagelde of ander winters kattekwaad uithaalde. We zijn welgeteld 1 halve dag zoveel mogelijk binnen gebleven en dan nog om even wat rust in te bouwen voor de spieren van hond Jeppe. Die was zo stram van het rennen en tegen de duinen oplopen, dat hij nog amper vooruit kwam. 🙂

En wat schafte de pot daar zoal? Meestal kookte ik zelf en dan was het de vertrouwde kost van thuis. Echt wel af en toe eens een frietje gaan steken of een gebakje bij de koffie genomen. We dronken rustig een aperitiefje in afwachting dat het eten klaar was. Is het vakantie of is het vakantie, tiens?
Het was dus wel even spannend toen de weegschaal bij thuiskomst weer in het gezichtsveld kwam. Zaterdag, dus nog 2 dagen vóór de officiële weegdag, maar och, de vorige weging was op vrijdag, de dag van vertrek. Toen gaf de display 74,4kg aan, na de ochtendplas en vóór het ontbijt en het aankleden. Wat zou het nu zijn? Ik was op een stom vroeg uur wakker, terug uit de badkamer en in Eva-kostuum om zo snel mogelijk op de weegschaal te gaan staan. Ik durfde nauwelijks te kijken naar het raampje tussen mijn tenen. Maar het stond er duidelijk, zwart op (bijna) wit: 73,5kg!!! -900g, dus. Uiteraard niet het gewicht van de “suitcase” uit de titel, maar o zo belangrijk voor mij!
Vorig jaar februari kwam ik van Terschelling terug en zette het ronde (in every way!) gewicht van 80,0kg op de weegschaal. Van het schrikken (en een hardnekkige stevige buikgriep) was er in een paar weken toch 2kg af.
Toen kwam hond Jeppe (eind juni). Samen wandelden we er tegen eind november nog een paar kilo af zodat ik kon herstarten met WW aan 76kg.
Gisteren hing ik al wat gewassen kleren terug in de kast en ontdekte in een donker vergeethoekje een nagenoeg splinternieuwe blauwe kokerrok, die ik amper gedragen heb (en waar ik al jaren niet meer aan gedacht had). Zou ik … ? Hij paste als gegoten! Zo heb je nog eens iets nieuws zonder dat het geld kost … 🙂
4 gedachten over “I left a suitcase …

Geef een reactie

