1, 2, 3, 4 …

… boekje van papier.

Ik heb altijd heel veel plezier beleefd aan het wegduiken in een boek en er helemaal in opgaan. Tot voor een jaar of 3-4, that is. Toen begon het een beetje wazig te worden in mijn hoofd. Teveel dingen rond mijn oren, teveel druk, teveel … negatiefs van welke aard dan ook. Toen ging het licht uit. Opgebrand. Lezen werd een verre utopie, iets waar ik heimwee naar had, iets wat ik elke keer weer probeerde maar na amper een paar alinea’s weer moest opgeven omdat er gewoon niets meer bleef hangen.

Zelfs nadat ik weer uit de put begon te kruipen, kwam “het” niet terug en ik vroeg me af of ik ooit nog van een boek zou kunnen genieten. Tot een week of twee geleden. Ineens, out of the blue, was “het” er weer. Ik las een boek, ik begon prompt in een ander. Enfin, ik ben nu in boek 4 bezig. En zielsgelukkig! Geen woorden voor.

Er zullen vanaf nu dus af en toe weer zaken verschijnen in de rubriek “voor u gelezen”. Nieuwe titels, al wat oudere titels (aangekocht of gekregen vóór de grote drooglegging). Papieren boeken, zoals in de aanhef wordt gemeld. Maar ook digitale boeken. Want omwille van de lichtheid der dingen in mijn handtas en het beperkte volume, sleep ik nu mijn e-reader overal mee naartoe. Als er ook maar enigszins kans is op een wachttijd onderweg, dan ben ik daar op voorzien. Net als vroeger. U weze gewaarschuwd …

3 gedachten over “1, 2, 3, 4 …

  1. Het lezen schiet erbij in. Te groten dele beantwoord ik aan je eerste alinea. Het is wat het is.
    Iets neerpennen lukt me wel. Daarom blog ik in plaats van een boek vast te nemen. Dat was ooit gans anders.
    Alles komt terug, hoor en lees ik vaak. Ik mag het hopen.

    Like

Geef een reactie

