Dangeroes …

Kennen jullie dat mopje nog van Jantje in de zoo? “En Jantje, welke dieren zitten hier?” “Dit zijn dangeroes, meester” …
Wel onze Jeppe zijn lief is ook een dangeroe. Of ze is tenminste toch dangerous, want ze wordt gezocht door de politie.

Ik moest gisteren nog schrijven hoe zot zijn hondenkopke staat naar dat hoogblond geval. Een gecastreerde reu is nog altijd een reu he. Toen ik ’s morgens de afvalzak buiten zette, was ze begot al tot in onze straat zijn geurvlaggenspoor gevolgd. Vanmorgen van ’t zelfde, net op het moment dat een politiecombi heel, héél traag door onze straat reed. Die was trouwens bij de buren van de oprit gereden, dus toen ik de buurvrouw op de markt tegenkwam, vroeg ik of er bij haar ingebroken was. Dat is tegenwoordig bij ons vaste prik, moet je weten. En gisteravond stond Jeppe in de hal te grommen naar de gesloten voordeur, dus telde ik de verkeerde 1 + 1 op. Buurvrouw wist van niks, maar sprak dan weer de vrouw van de commisaris aan en die belde haar echtgenoot en zo kwam ik een uurke geleden te weten dat elke morgen een telefoontje binnenloopt op het bureau over een chowchow die losloopt op straat en die niemand te pakken krijgt. Toen klopte opeens mijn rekensommetje wél.

Het ging me pijnlijk aan ‘thart, maar ik heb Jeppe zijn lief dan maar aangegeven. Ik ben er van overtuigd dat hij haar ook liever in haar hok ziet dan op het hondenkerkhof …

2 gedachten over “Dangeroes …

  1. En dat is dan ook de enige juiste beslissing. Een dier dat aan zijn lot overgelaten wordt, is geen lang – en al zeker geen gelukkig – leven beschoren.

    Like

    • Er lopen op dat adres op z’n minst 4 honden rond: 2 mechelaars, een chowchow en een jack russell. Ze hadden tot voor een jaar of wat ook een hondenschool. Die is ter ziele, wat ik wel kan begrijpen als je 2 van je eigen honden moet laten plaatsen omdat ze passanten aanvallen. De “alfa hond” nu is een mechelaar die luistert naar de naam Hero. Dat ben ik toevallig aan de weet gekomen en als die nu de straat op stuift, zeg ik gewoon:”terug Hero” en hij luistert. Maar ik kan me voorstellen dat je een hartverzakking krijgt als je daar met een fiets langs rijdt en dat beest vliegt je meteen aan. De jack russell vertrouw ik nog het minst. Die wil per sé achter je staan en ik durf er iets mooi op te verwedden dat hij zich lanceert naar je hielen als je even niet oplet. Maar de chowchow is heel lief, een beetje verlegen. Verdient inderdaad meer zorg. Het zou me niet vewonderen dat ze momenteel loops is en daarom buiten moet. Ze zullen er “geen vuil” van willen, want de afgelopen maanden was ze heel weinig buiten en nu is ze voortdurend op het erf. Het uur dat ze op straat loopt is het er ook superdruk van sluipweggebruikers die aan onverantwoord hoge snelheid langs vliegen. En geloof me: daar zitten er genoeg bij die gas durven geven ipv te remmen.

      Like

Geef een reactie

