Monday, monday …

En het is mijn dagje niet, voorlopig. Vooral dat laatste woordje is van belang want het kan een belangrijke dag worden.

Maar hij begint dus met rotweer. We zouden kunnen binnen blijven en door het raam de tuin in de gaten houden. Was ik een uurtje geleden ook aan het doen, tijdens het ontbijt. Kwart oog op een boterham, die maar niet gesmeerd raakte. De rest op het voederstation. Waar een doorweekte grote bonte specht zijn voordeel deed met de uitgestalde waren. Waar de mussen verdwaasd zaten te kijken naar de bijna lege zaadschaal, waar plasjes in stonden. Waar de groenling beurtelings de mussen lastig viel of door hen werd lastig gevallen. Waar een winterkoning met mijn voeten zat te rammelen door telkens net buiten beeld te blijven. En waar plots, out of the bleu, een sperwerman op de grond kwam zitten. En juist buiten mijn camerabereik, nondedju! Zit dat rotbeest me uit te lachen op nog geen 5m en ik kan hem niet filmen! En ik begon net te overwegen om mijn statief een paar cm op te schuiven en hij was schuppes. Maar he’ll be back! Hoop ik.

En of die emotie nog niet genoeg is om de week mee te beginne, zit ik hier te trillen als een riet. Want straks rijden we naar Gent. In de hoop dat deze mooie jongen daar dan nog ter beschikking is: Oscar .

Update:
Terwijl wij langs de voordeur binnen gingen, verdween Oscar langs de artiestenuitgang. Blijkbaar was de site over het weekend niet in orde gemaakt en waren we net te laat.
We werden voorgesteld aan Nathan, een Franse spaniel van 1 jaar. Suuuuuperlief, en wild-enthousiast. Vooral dat wild. En dat riskeerde ik toch niet helemaal met een peuter van 22 maanden en nog een baby die ooit ook de eerste stapjes moet zetten en dus beter geen botsingen met een energieke jachthond krijgt.

Teleurgesteld naar huis, maar hola! we kunnen toch in ’t passeren even bij de Wase Dierenbescherming langsgaan? Daar stond wel niet direct iets op de site dat ons aansprak, maar stel dat die ook niet geactualiseerd is?

En dus:

Meet Kastaar

Meet Kastaar,

Een setter-mixt van 3 jaar, reu van geboorte, maar iets minder fanatiek sinds hij langs de dierenarts gepasseerd is. Het temperament sprak ons direct aan. Al maakten we een kleine valse start: bij het naar buiten gaan en instappen in de auto ontsnapte hij, om midden op de straat een kanjer van een drol te draaien. Ik dacht dat ik dat nooit zou zeggen, maar de hemel zij geprezen voor wegenwerken, want door een omleiding ging het verkeer stroperig traag, zodat de auto’s niet over onze nieuwe levensgezel reden.

Intussen heeft hij het huis verkend, een bakje korrels  naar binnen gewerkt, de achterkanten van mijn schoenen er al af gelopen door mij te volgen waar ik ook maar ga, en nu ligt hij protjes te laten naast ons bureau, op een deken van onze vroegere hondjes.

Welkom thuis, Kastaar!

Een gedachte over “Monday, monday …

  1. die Sperwer deed het erom…. jou een beetje stressen… Ik hoop dat er een klik is met die mooierd in Gent..*fingers crossed*

    tine

    Like

Geef een reactie

