“Aan het brood!” …

Eindelijk zijn we weer wat voor onszelf aan het doen. Daar kwamen we de laatste jaren nauwelijks toe en dus hebben we een serieuze achterstand in te lopen. Maar het einde komt in zicht, mede doordat – door omstandigheden – de oorspronkelijke plannen voor het perceel naast ons definitief van de baan zijn.

De laatste materialen zijn besteld en worden vandaag of morgen geleverd. Als Zoon2 een half dagje komt helpen zijn we er mee rond. Dakgoten en puntgevelbalken steken duurt geen eeuwigheid (maar daarmee moeten we nog even wachten, want er wonen mussen achter en de jongen zijn nog niet vliegvlug).

Ik heb net ook nog wat plantgoed gekocht om deze namiddag de perken en kuipen verder af te werken. De bollen en vroege bloeiers die ik in kuipen staan had, gaan nu de volle grond in voor volgend jaar. Ik heb pittige kleuren gekozen om de kuipen weer te vullen. Er is een gat in het perk voor het huis en daar heb ik dieprode bloeiers voor gekocht.

En dan natuurlijk nieuwe kruiden. De klassiekers en ook een paar die ik nog niet ken, maar die ik eens wil uitproberen.

In de Brico kon ik nog net een paar potten buitenverf voor het tuinhuis op de kop tikken aan halve prijs. Jammer dat het niet meer de kleuren zijn die ik zocht (Zweeds rood en hooi), want dat merk gaat uit assortiment. Maar ik heb toch ook leuke kleuren gevonden: fondantchocolade voor de grote vlakken (als ik het niet mag eten verf ik maar ermee :lol: ) en lichte taupe voor de raam/deurlijsten en de andere accenten. Het tuinhuis staat helemaal tussen het groen, dus dan stoort het het zicht niet.

Ik vind een tuinhuis een noodzakelijk kwaad, dus laat ik het liever niet teveel opvallen. Maar als het er dan toch staat, kan het net zo goed opgeleukt worden. De lichte kleur is bovendien bedoeld voor de onderzijde van de overstekende dakranden, omdat daar 2 prefab zwaluwnesten tegen hangen. Zonder succes tot nog toe maar Giel Witte, de gids waar ik op Texel nogal eens mee optrek, had gezegd dat die beesten een lichte kleur boven zich willen. Dat Zweeds rood was dus een misser. Bovendien moeten er nog nesten bij komen tegen volgend jaar want huiszwaluwen zijn koloniebroeders. Ik denk dat ik er een stuk of 10 kwijt kan.

Dat zou moeten volstaan. Daar zouden wel een paar leuke foto’s van moeten komen. Maar nu eerst eten en pas dan: “au boulot!”.

Ow, ja. Een raadseltje, om eens met iets anders af te komen.

Als je een oude wok, gevuld met water en hoge middagtemperaturen combineert, wat krijg je dan?
Een bosduif die denkt dat ze een badeend is …

DSCN1685 DSCN1686

2 gedachten over ““Aan het brood!” …

Geef een reactie

