Ik moet me haasten …

… als ik nog iets voor april wil klaarstomen. Dat heb je met pensionada’s, he: geen tijd om te bloggen.

Begin vorige maand jammer genoeg afscheid moeten nemen van een jarenlang gekoesterd blogje omdat de auteur ervan een beetje blogmoe geworden was. Het kan ons allemaal overkomen, maar weet dat ik met serieuze afkickverschijnselen zit, Menck. Ik hoop wel dat alles online blijft staan, want we zijn met grote manoeuvres bezig in de tuin en ik ga regelmatig eens kijken hoe jij de vergelijkbare problemen hebt opgelost en of er ideetjes zijn die we hier kunnen gebruiken als inspiratiebron.

Die grote manoeuvres hebben vooral betrekking op de constructie van een droog onderkomen voor het Beest, het verwijderen van een verhoogd bloemperk dat opeens waterdoorlatend bleek te zijn naar de garage toe en vooral: het opnieuw dog proof maken van onze tuin. Want binnen dit en een maand of twee ten laatste hopen we een nieuwe speelkameraad te vinden in een asiel. De zomervakantie komt eraan, dat zal wel lukken. Dan zitten de opvangcentra nokvol …

Voor het Beest hebben we het tuinhuis van Schoonmoeder gerecycleerd. het stond er nog geen jaar, maar moest dringend afgebroken worden omdat het perceel helemaal vrijgemaakt moet worden i.v.m. een grondruil. Dat betekent dus dat we het plank voor plank hebben moeten uiteenhalen en – met de nodige aanpassingen – weer ineensteken. Op nog wat details na is het nu af. Nog een lik verf erop in dezelfde kleur als het tuinhuis en het zal wel weer voor een paar jaar goed zijn, zeker?

Vorig jaar waren we nog zo “preus” met onze gerenoveerde garage. Bleek afgelopen winter dat de folie van het verhoogde bloembed naast de garage zo stilaan veel weg kreeg van een zeefdoek. Resultaat: doorsijpeling in de muur en plassen op de vloer. Miljaar! Zodra het weer het toeliet hebben we dat bloembed dus verwijderd. Er waren nog vierkante klinkertjes over van het terras achter de garage en waar die opgestapeld waren, lagen ze serieus in de weg. Bovendien werd de dolomiet van het tuinpad keer op keer open gelopen in de net geschrobde garage. Ergo: klinkers naar voor halen, paadje vanaf de garagedeur richting huis aanleggen om de vrijgekomen driehoek van dat bloemperk dicht te maken en een paar bakken met kuipplanten om de boel weer wat op te fleuren.

Vandaag was het grijs, nat en koud en had ik helemaal geen zin om naar buiten te gaan. Dan maar eens werk gemaakt van het opnieuw invoeren van de foto’s van december 2010 tot augustus 2014 op dit blog. Door het samenvoegen van beide blogs vorige zomer waren de meeste verbindingen tussen tekst en foto’s verloren gegaan. Een saai werkje, maar als ik er eens geen start mee maakte, kon ik evengoed mijn blog opblazen. Alleen nog de foto’s van de vakantieverslagen en dan ben ik weer “bij”. Om één en ander wat hanteerbaarder te maken moest ik ook nog een andere layout kiezen, want ik kwam hier en daar in de problemen. Ach, een nieuw fris behangselke is ook niet mis. Ik heb voorlopig een oude foto gebruikt als header. Ik moet eens kijken of ik nog iets onuitgegevens liggen heb dat ik kan gebruiken. En anders eens een nieuwe maken.

Als de zon er volgende week er weer een beetje door komt, zal ik nog eens wat foto’s moeten maken van al die veranderingen. Die van de serie “de tuin in …” van enkele jaren geleden kloppen alweer voor geen meter meer.

En zo blijft een mens bezig …

 

 

4 gedachten over “Ik moet me haasten …

  1. Gelukkig blijf je af en toe toch wel schrijven. Nog een tip voor alles wat je aan beeldmateriaal op je blog plaatst: ik verklein de bestanden tevoren en alles zet ik per jaar in een aparte map op de pc. Als er eens iets wegvalt scheelt het veel zoekwerk. Verder maak ik regelmatig een kopie via exporteren blog. Ik lees je nu op mijn mobiel en zie je behangetje nog niet. Bloggen is veranderd sinds er nu meestal op mobiel gelezen wordt. Veel werk dat in lay-out en plaatjes gestopt wordt gaat verloren. Ook geeft men minder snel een reactie. Hooguit nog een like.

    Groetjes, Dorothé

    Like

    • Hallo Dorothé, voorlopig kan ik het bloggen nog niet missen. En ik maak ook kopieën, hoor. En het fotomateriaal staat per definitie op een externe harde schijf én op een dvd, in mappen per jaarkwartaal én per onderwerp. Tja, dat de layout via mobiel internet wegvalt is jammer maar ook een beetje begrijpelijk. Zelf hecht ik nog altijd aan een leuk crisp uitzicht, met een goed leesbaar lettertype en voldoende contrast.
      Groetjes, NIDK

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

