’t Is echt zover …

Zoals reeds eerder gemeld, heb ik deze week het eerste klein hoefblad in bloei gezien.

Nu ben ik – ondanks dreigend buiengeweld – ramen aan het lappen en mijn eerste hommel maakt van de gelegenheid gebruik om even in de woonkamer binnen te komen. Boven komt een gaasvliegje gedag zeggen. En aan het keukenraam moet ik tot mijn spijt een spinnetje haar eerste web stuk maken (haar laat ik ongemoeid en breng haar zelfs in veiligheid zodat ze niet helemaal onder het sop komt).

Pa Merel denkt “een rappe hand is goud waard” en vliegt snel de garage in met een bek vol nestmateriaal als ik de deur even open doe. Pech, schat. Je zal moeten downsizen en met het tuinhuis vrede nemen. Daar blijft winter en zomer een raampje open zodat je vrije toegang hebt en de katten je okk met rust laten. Spinnetjes en insectjes zat.

’t Is écht zover. De lente kriebelt …

2 gedachten over “’t Is echt zover …

  1. Toen ik om halfvijf vanmorgen in mijn bestelwagen stapte, heb ik geen enkel moment gedacht: ‘de lente kriebelt’. Mijn hok op wielen was bedekt onder een stevige laag ijs waardoor ik de ijskrabber mocht opdiepen wijl mijn handen stilaan tot ijsklompjes transformeerden. Dat pa merel nog maar even het tuinhuis induikt, me dunkt. Brr.

    Like

    • Hier ziet ook alles wit, maar de zon is al van de partij. Alles beter dan die regen, reegen, regen. Maar ik vrees dat Pa Merel niet meer te houden is. Alle Pa Vogels zijn trouwens al volop op de versier- en bouwtoer, heb ik de indruk. Er wordt gecharmeerd en gevochten (met de concurrentie) dat het een lieve (?) lust is.

      Like

Geef een reactie

