Ik heb een potje met vet …

… en andere meezingers:

Dit is het eerste jaar dat we een pot met pindakaas voor de vogels ophangen. Ze zagen het eerst niet goed zitten. Ruim twee weken duurde het voor ze het zaakje vertrouwden. Maar nu is het een hit, vooral bij de pimpels. Ze vorderen richting bodem want konden ze eerst vanaf het opstapje buiten aan het lekkers, nu moeten ze een pootje naar binnen zetten om er bij te kunnen. In de voorraad staan al twee nieuwe smaken te wachten.

Just me and my shadow. En een stel stevige vetbollen. Het duurde tot na de middag eer we gisteren de rolluiken open kregen. Op één na waren ze allemaal dichtgevroren. Maar toen het eenmaal gelukt was, had ik zicht op een helse drukte in de tuin. Deze koolmees bleef niet lang alleen met zijn schaduw. En van de vetbollen schiet al  bijna niks meer over.

Er schijnt nu ook een volle trein vinken aangekomen te zijn. De vorige weken zaten er meestal hooguit een stuk of 3-4 rond te scharrelen onder de voederplanken, gisteren telde ik er op een gegeven moment 17 simultaan. En mijn gezichtsveld werd dan nog beperkt. De zonnebloempitten worden heel erg op prijs gesteld. En je hebt er zo heerlijk beet aan …

 

Geef een reactie

