Taxi ..!

“’t Zijn profiteurs, meneer. Ze komen naar hier om ons sociaal systeem te plunderen”

“Gespuis is ’t , madam. Te lam om te werken, maar voor al hun jong’ krijgen ze kindergeld en ze weten allemaal waar ’t ocmw is”

“Normale mensen vertrekken toch niet naar de vreemden, he? Wie laat er nu zijn familie achter? Dat doe ne normale mens toch nie?”

“Ik heb heel mijn leven moeten werken voor m’n pree. Maar da komt maar naar hier en doe gene klop en toch rijdt da me een chique kar. Hoe doen ze dat? Dat moet ge mij eens vertellen sé!”

“Ha nee, he! Zo’n hoofddoek aan ’t loket of in de diepvriesmaaltijden, daar wil ik niets mee te maken hebben”

“Zo nen aangebranden m’n garagepoort laten plaatsen? Zijt ge zot?”

“Taxi! Taxi! Oh nee, ’t is ne zwette! ‘k Goan nog liever te voet”…

 

Mensen, zorgt eens dat ge weet wat ge wilt voor ge begint te zagen, ja?

3 gedachten over “Taxi ..!

    • In mijn ervaring is inconsequetie nogal inherent aan voormeld gedachtengoed. Enerzijds wordt immigranten verweten dat ze “ons hier komen leegzuigen”, maar anderzijds ziet men niet in dat het net de eigen fobieën zijn die het voor de geviseerde mensen moeilijk maakt om aan de slag te gaan.
      En het lijkt niet eens door te dringen dat die tegenstrijdigheid er ronduit dom uitziet.

      Like

Geef een reactie

