Loket …

Pfff, was me het dagje wel. Eerst een berg strijk afgeleverd in het strijkatelier. Dan met de auto naar de keuring. Een auto, die volgens de expert van de verzekering het uitblutsen van de hagelputten niet meer waard is. “Total loss” zei de man. Nou, mijn “wrak” is toch maar mooi zonder één opmerking door de keuring gekomen. :twisted:

Inmiddels was het wél een stuk over de middag en lag ik zo ongeveer voor pampus van de honger. In de mall een broodje gehaald.
Moest ik voor schoonmoeder naar de bank wat overschrijvingen gaan doen en bij het loket van de gemeente afvalzakken en 2 soorten stickers ophalen.
Loket gaat om 2u open (theoretisch). Om kwart na ben ik het afgebold, heb bij de slager en de groentenboer mijn boodschappen gedaan en dan maar weer naar dat vervloekte loket, want morgen moet het afval buiten en er moet een sticker op zitten.

Die trees aan het loket bekeek eerst het aanvraagformulier van schoonmoeder (die heeft recht op 2 pakken gratis) alsof ze een blauwe koe met rode sokken zag. Is notabene een formulier van de gemeente zélf. Ze heeft daar zeker 5 minuten naar zitten zuchten (waarschijnlijk in de hoop dat de inkt zou oplossen). Uiteindelijk had ik afvalzakken.

Nu die bijpas-stickers voor de oude zakken. 35 stuks. “Hoeveel kosten die per stuk, want er zijn er bij voor mijn schoonmoeder en die moet ik kunnen afrekenen?” “Euh… € 3,- voor 10” “Ah, dus 30 cent het stuk” :roll:
Ze telde er 20 uit en wilde afrekenen. Ik had intussen al wel becijferd dat ik met € 6,- niet wegkwam, dus ik herhaalde nog eens mijn bestelling van 35 stuks. “Oh, dan moet ik nog eens tellen”

Ja, en toen vroeg ik zelfs nog eens 15 stickers voor groencontainers. Grijze, voor de grote bakken van 240 liter. “Grijze? Dat zijn héél grote bakken hoor!” Ja schat, anders kunnen al die 240 liters er niet in, dus. “Dan moet ik nog eens tellen”

Iets zegt me dat wiskunde niet haar lievelingsvak was … :zak:

2 gedachten over “Loket …

    • We hebben voorlopig nog een erg goeie regeling: PMD, GFT, resyafval, papier én glas worden opgehaald. Grof vuil is sinds dit jaar niet meer 4 keer per jaar gratis. Je moet een telefonische aanvraag doen en dan wordt er een datum afgesproken. De overige afvalsoorten moet je zelf naar het containerpark brengen. Herbruikbare spullen breng je zelf naar de kringloop, tenzij het om meubels en andere grote stukken gaat. Ook die worden na telefonische afspraak opgehaald.

      En die “c” in “balie” is er waarschijnlijk ingeslopen door de oververhitting… Ben eindelijk weer op kamertemperatuur. 🙂

      Like

Geef een reactie

