Nachtelijke plannen …

Slapeloze nachten zijn bij mij geen uitzondering en je kan daar twee dingen mee doen: je er druk over maken en er tegen de ochtend behalve hondsmoe ook knettergek van zijn, of het over je heen laten komen en er het beste van maken. In de loop van de jaren heb ik geleerd het tweede te doen. If you can’t beat it, join it…

Meestal verzeil ik op zo’n momenten achter de pc. Of liever: vóór het scherm, want wat heb je er anders aan? Bijlezen op blogjes die ik volg, zelf bloggen (zoals nu), of foto’s/films van vroeger kijken, zoals het afgelopen uur of zo. Mijmeren, nagenieten, en heel soms ook opeens een idee krijgen voor een nieuwe header voor dit blogje (de schors van een corsica-den in Olloy, juni 2012) of voor een volgend vakantieverslag.

Zo heb ik nu opeens bedacht dat ik de videobeelden van de geplande herfstvakantie wel eens ter plaatse aaneen kan kletsen als een videodagboek. Niets innovatiefs, alleen: ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Die verbindende babbels kan ik er achteraf nog altijd tussenuit laten als het toch maar niets wordt. En wordt het wél iets, ben ik meteen van het niet altijd even spannende “werk” van teksten schrijven en inspreken, muziek uitzoeken etc. verlost. Of toch bijna.

Ik ga er in elk geval de e.v. dagen eens mee experimenteren. Gewoon, om er de technische valkuilen al van te leren kennen, maar ook om er de mogelijkheden van te ontdekken.

Eén technisch probleempje is in elk geval al in behandeling genomen. Samen met mijn camera heb ik een microfoon gekocht. Zelfde merk (Sony) en expliciet als accessoire van mijn toestel beschreven. Dan zou je toch ook verwachten dat het voetje om de micro in het schoentje op de camera past? No way!

Ook in de winkel waar ik alles aankocht stonden ze met de handen in het haar. Uiteindelijk zijn ze – na veel moeite, maar daar zijn ze bij Grobbet niet zuinig op – tot de slotsom gekomen dat er een tussenstukje nodig is. Kunnen ze bij Sony nu écht niet zorgen dat die accessoires compatibel zijn met hun eigen toestellen? Commentaar van één van de verkopers:”God kent het diepst van onze gedachten, maar die van onze Japanse vrienden begrijpt hij ook niet”. Het klonk nogal gelaten …

Kijk, en dat is nu het voordeel van zo’n nachtelijke blog: je kan rustig en ongestoord schrijven, je ideeën ordenen en je plannen wat structuur geven. En dan opeens komt de man met de hamer en verlang je naar je bed. En nu gaat het dus lukken, dat slapen. Het gespook is stil gevallen in mijn hoofd.

Truste!

 

Geef een reactie

