Oh dear … !

Manlief heeft voor mij serieuze ambities. Niet dat die helemaal puur altruïstisch zijn. Als ik goede beelden kan maken, kan hij die gebruiken als inspiratiebron voor zijn tekeningen. 😎

Er is enige studie aan vooraf gegaan en redelijk wat geloop om informatie te verzamelen, maar de kogel is door de kerk: het is dit beestje geworden. Met o.a. handbediende scherpstelling, zodat een nachtegaal, blauwborst of fitis zich niet meer achter een takje kan verschuilen terwijl hij uit volle borst schettert. De automatisch bediende camera die ik nu heb focust dan op het takje. Alsof dat zou kunnen fluiten… Tsss, tsss …
Ik heb meteen ook een microfoon besteld. Je weet wel: zo’n ijslolly met een pelsen frakske aan. Een “shot-gun”, in vaktaal. Een “dode kat” in ’t schilderachtig Vlaams en ik bedoel daar niets mee Nelleke. Ik wist het zelfs niet tot ik het in de winkel hoorde.

Als ik meewind en bergaf heb, kan mijn nieuwe speelgoedje eind volgende week in mijn bezit zijn. Kan ik er nog wat mee experimenteren vóór we in het najaar naar la Brenne gaan. Want daar zal het er op aan gaan komen. Volgens onze (Vlaamse) gastheer (die blijkbaar ook als natuurgids zijn sporen al verdiend heeft) is de kans ruim bestaande dat we daar te midden van een ferme zwerm kraanvogels neerstrijken. We gaan daar op een paar honderd meter van een meer zitten en als ik de knopkes op tijd onder controle krijg, zou ik daar ook een prachtige zonsondergang moeten kunnen filmen in “time laps“. Als ik eerst een app download op mijn smartphone.

Die ik dus nog moest aanschaffen, want welk weldenkend mens koopt er nu een gsm waar je vanalles mee kan doen, behalve telefoneren en sms’en. Enfin, dat is het stadium waarin ik tot een uur geleden verkeerde. Gelukkig zijn het soldekes, want ik was niet van plan er veel geld tegenaan te zwieren. En mijn trouwe gsm gaat voorlopig nog niet te ver uit mijn geburen liggen, zodat ik hem ter hulp kan roepen als het er op aan komt. Zonder app, maar gebruiksklaar op de tast.

Er moeten niet teveel servetuten en knopkes meer bij komen, want anders krijg ik een komplete zenuwkrisis. :oeps:

Geef een reactie

