Easy fit …

Het klinkt aanlokkelijk, he? “Gemakkelijk fit“. Je voelt je al slanker en leniger worden terwijl je in je luie stoel hangt. Jaja! En de sint en de paashaas gaan trouwen…

Met een week vertraging vanwege een voorlopige gips aan mijn linker hand ben ik gisteren Manlief gevolgd naar de sportschool. De uitleg over die Milon cirkel had ik vorige week al gehoord toen mijn betere helft ingewijd werd. Het kwam er dus enkel nog op aan om mijn eigen toestelinstellingen te laten vastleggen op mijn magnetische kaart en dan kon ik “van Jetje” geven.

De krachtoefeningen gingen vlotjes, het fietsen was een stukje cake (a piece of cake), maar het andere cardio-onderdeel was niet van de poes. De stepper (ik weet niet hoe dat ding echt heet, maar de beweging heeft iets van nordic walking op een steile trap) was in het begin toch wat straf afgesteld en halfweg de verplichte 4 minuten hing mijn vlag dan ook halfstok. De coach was zo vriendelijk dat een beetje bij te stellen zodat ik toch de eindmeet haalde. Het voornaamste probleem bij mij is dat ik korte beentjes heb en op dat masjien dus grote stappen moet nemen want de snelheid en weerstand zijn variabel, maar niet het niveauverschil tussen de hoogste en de laagste stand.

Het enige wat me toen nog tegenstond was de boenkeboenke “muziek”. Ze stond gelukkig niet loeihard, maar ik krijg het vliegend over en weer van dat gedreun. Tot ik er aan dacht het nuttige aan het onaangename te koppelen bij de tweede stepbeurt. Gewoon het tempo van de bassen volgen en ik kon de tijd volmaken zonder in te storten.

Kortom, het was leuk. Zelfs toen het zweet me van de rug liep als douchewater. Twee keer de cirkel afleggen duurt ongeveer een dik halfuur, opwarming en cool down pakweg nog eens zoveel (dat heb je zelf in de hand), dus je bent een uurtje “goe bezig”. Dat twee keer per week en dan nog een uurtje zwemmen. Terug alles goed noteren in mijn WW-dagboek wat ik achter de kiezen duw. Als het nu nóg niet lukt…

Alleen loop ik vandaag een beetje op eieren. In mijn kuiten hebben ze precies vannacht verbouwingen gedaan die niet helemaal geslaagd zijn. Ik ben allang blij dat ik geen hoge hakken draag. Anders lag ik intussen van mijn neus tot mijn kleine teen in het gips…

Geef een reactie

