Een ellenlange to do-lijst…

… en dan dit:

DSCN1502

Afgelopen donderdag met volle goesting begonnen met de aanleg van een moestuin. Daarvoor moest o.a. behoorlijk wat grondverbeteraar aangevoerd worden, waarvoor ik onze kruiwagen inschakelde. In mijn enthousiasme draaide ik me iéts te wild om en knalde mijn linker hand tegen de scherpe omrand van het vehikel. Gevolg (in eerste instantie): een reeks verwensingen aan het adres van de (onschuldige) kruiwagen en (terecht) aan mezelf. Maar zelfs op gebied van blauwe plekken viel het allemaal mee.

Op vrijdag was ik bijna de hele dag “in dienst” bij mijn moeder, o.a. als chauffeur. Wat mij in de namiddag deed opmerken dat “mijn duim precies ook geen werken gewoon was, want hij was te stijf om een stuur vast te houden en dat met amper een paar uurtjes tuinactiviteit”.

Zaterdag was ik er al niet meer zo zeker van dat het om luiheid ging en was ik blij dat Schoondochter2 na de middag beschikbaar was om een professioneel steunverband bovenop een klodder pijnstillende zalf aan te leggen. De daarop volgende nacht ben ik 2 keer opgestaan om een pijnstiller te nemen.

Zondagochtend besloot ik (onder bescherming van die pijnstillers) dat ik wel naar de warme bakker kon rijden, maar oh!!! man!!! wat heb ik me dat beklaagd. Ik had natuurlijk geen rekening gehouden met parkeermanoeuvres. Die deden mij de tranen in de ogen springen!

Na het ontbijt ging het dus naar de spoed (na 3 dagen, maar soit, daar was ik via de huisartsenwachtdienst ook terecht gekomen). Alwaar ik mijn hand en een stuk van mijn onderarm in een gipsverband zag verdwijnen.

Diagnose: ze weten het nog niet. Géén breuk, dat staat vast. Maar omdat ik alle kleuren van de regenboog kreeg toen ze het eerste metacarpaal gewrichtje aanraakten (dat is die eerste knobbel tussen je pols en je duim) vonden ze het veiliger (voor henzelf ?) om die tijdelijk van de buitenwereld af te zonderen.

Donderdagavond zal de orthopeed hopelijk tot de conclusie komen dat het spier/peesweefsel ontstoken was door de klap, dat het geen haarscheurtje is en dat het gips dus in de vuilbak kan. Anders wordt dat hier nog lachen met mijn één(on)handigheid…

3 gedachten over “Een ellenlange to do-lijst…

Geef een reactie

