Gebroken klompen…

Naast leren zwemmen, van het mooie weer en de tuin genieten en de vruchten van de buitenarbeid binnen verwerken, was breien ook één van de ambities voor “later”.

En dus werd er al bij voorbaat wol besteld zodat ik meteen aan de slag kon. Het vest voor Manlief is intussen in een gevorderd stadium gekomen. Draadeindjes nog instoppen, de verschillende stukken mooi oppersen en ineen zetten en dan het geheel nog voorzien van een biesje. We halen Pasen nog. Dit moet het worden. Ter gelegener tijd wordt het afgewerkte product nog gepresenteerd ter vergelijking.

Het enthousiasme groeit met de steek en vermits er veel steken in dat vest gaan, hoef ik niet uit te leggen dat ik onderhand al garen voor een tweede project in huis heb, zeker? Deze keer voor een zomertrui voor mezelf. Op de kleur na is dit de bedoeling.

En nu komt het! Bij het garen wordt automatisch ook het boek met de beschrijving meegeleverd. Doorgaans in de taal die de klant heeft gevraagd. Dit keer ging het dus fout en kreeg ik een Franse beschrijving thuisbezorgd. Dat ontdekte ik toen ik eventjes ging piepeloeren hoe de siersteek tot stand moest komen. E.e.a. kon ik nog wel gissen, maar toen ik blijkbaar ook “inexistante” steken moest breien brak mijn klomp.

Met een telefoontje was het probleem initieel opgelost, want wat viel er deze week in onze brievenbus? Juist! Een Nederlandstalige beschrijving!

Zijn we nu gelukkig? Euh… Uit nieuwsgierigheid ging ik eens kijken of er nu duidelijkheid geschapen is.

breipatroon

Ik heb het al een paar dagen erg moeilijk in de tuin, want ik loop nu op twee gebroken klompen rond… Iemand enig idee hoe je iets moet breien dat niet bestaat?

3 gedachten over “Gebroken klompen…

Geef een reactie

