Hoe de wolf …

… de loop van de rivier wijzigde.

Dit keer geen sprookje, al klinkt het zeker zo mooi, maar een opeenvolging van gebeurtenissen die allemaal voortvloeiden uit de herintroductie van één ervaren natuurbeheerder: de wolf.

 

 

Het doet me denken aan het lied “De steen” van Bram Vermeulen:

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,
ik leverde bewijs van mijn bestaan.
Omdat, door het verleggen van die ene steen,
het water nooit dezelfde weg kan gaan…

Geef een reactie

