Week 1…

Mijn Groote Vakantie voelt nog echt als vakantie aan, dus op de vraag of ik “het gewoon kan worden” kan ik vooralsnog geen gefundeerd antwoord geven. Na die eerste volle week wordt dat nochtans van mij verwacht, want ik kan niemand tegenkomen of de vraag wordt gesteld. Pas binnen een maand of zo ga ik denkelijk het gevoel krijgen dat er vakantie gaat blijven komen of m.a.w. dat ik niet meer terug aan het werk moet.

Verder valt het allemaal nogal goed mee. Ik heb geen aandrang om toch nog even de webmail te checken, voor het geval er toch iets zou in zitten waar ik me mee kan bemoeien. Ik heb maar één keer gezocht naar die tweede gsm waar ik jaren mee rond gelopen heb. Dat was toen ik even vergeten was waar die van mij lag. De truc was dan om mezelf op te bellen om lang zoeken te vermijden. Daar zal ik dus in de toekomst de vaste lijn voor moeten gebruiken.

Wat niet wil zeggen dat ik al veel stil gezeten heb. Naast de tweede zwemles waren er de dagelijkse hondenrondjes (op één dag na toen het echt str*nt goot), de boodschappen voor onszelf en mijn moeder (ondanks het alles behalve goeie weer heb ik genoten van de donderdagse markt), een meer dan leuk concert gisterenavond van Kleztory en afgelopen woensdag mijn eerste lentestuiptrekking: het verplaatsen van een barkast in de living. Iets waar ik al een tijdje op zat te broeden en waar ik nu tijd voor heb, nietwaar? Er zit zo nog één en ander in de pijplijn, maar daar ga ik hier voorlopig maar niet dieper op in, want Manlief komt af en toe meelezen en die kan maar beter niet weten wat hem nog allemaal boven het hoofd hangt…

Voor vandaag staan nog op het programma: wat breien, wat lezen en vanavond uit eten. Toevallig een Valentijnsmenu, want wij doen niet per sé aan dat commerciële gedoe mee. Maar in ons favo restaurantje hadden ze wel iets op de Valentijnskaart wat ons deed watertanden. En de verjaardag van Manlief (op maandag ll.) moet nog gevierd.

 

4 gedachten over “Week 1…

  1. Als Tom weet wat er hem nog allemaal te wachten staat qua verzetten, wordt hij kierewiet… Een vrouw weet wanneer ze maar beter kan zwijgen… xx

    Like

Geef een reactie

