Het jaar dat was…

… en nu helemaal opgeruimd is:

– het jaar dat in de grootst mogelijke verwarring begon. Van huis gaan kon voor even zijn of voor héél lang, want in no time werden de omleidingen gewijzigd zodat een ritje naar de bakker of slager een avontuurlijk imago kreeg:

– het jaar waarin ik de smaak van het lezen weer te pakken kreeg. Ik liet me zelfs verleiden tot de aanschaf van een e-reader. Net nu ik me er aan begon te hechten geeft hij het op, maar het is nog in volle garantieperiode en bij bol.com zitten ze al ongeduldig te wachten op de retourzending. Intussen dan maar door een berg oldfashioned papier gebladerd, waaronder:

– het jaar waarin ik me op een reeks nieuwe projecten stortte, ter voorbereiding van al de plannen voor 2014:

– het jaar waarin ons klavertje-vier kompleet werd met kleindochters Liese (bijna 12), Roos (bijna 10), Loeka (net 4) en nieuwkomer Margot (net 4 maanden):

Margootje

– het jaar waarin ik er een week over deed om de kerstboom naar mijn zin aan te kleden, wegens gebrek aan inspiratie (lees: op de duur teveel prularia waar ik geen afscheid van kan nemen):

december 2013 013

en de planten dan maar moesten uitwijken naar zonniger oorden, zijnde de ruimte die vrij kwam toen Manlief de stereoketen mee naar boven nam voor in zijn atelier dat hij daar inrichtte:

december 2013 014

– het jaar waarin ik voor het eerst zelf een stollenbrood bakte (zij het voor oudejaar en niet – zoals de traditie het wil – voor kerst) naar een recept uit The best of British Bake-off. Wat minder marsepein volgende keer en het experiment is perfect.

december 2013 020

Het nieuwe jaar houdt 365 verrassende dagen voor elk van ons in petto. Mogen het voor jullie allen vrolijke, fijne, verrijkende, vredige dagen zijn vol vriendschap en liefde worden.

(En mogen onze Duivels het goed doen in Brazilië. Nu ik me tegen die tijd eindelijk geen zorgen meer moet maken over een wekker die me om 6u naast mijn bed zet, wil ik zoveel mogelijk matchen kunnen meepikken, ongeacht het aanvangsuur.)

6 gedachten over “Het jaar dat was…

    • Ik denk dat dit toch een typefoutje was, hoor. Er was net genoeg brood om de marsepein vast te houden. als je niet te hard kneep, want anders zat je er met de vingertoppen door. Nee, gekheid. Maar het was niet mogelijk een mooi sneetje af te snijden omdat je de rol dan uiteen trok. En het was écht wat te zoet. Maar ik heb al een nieuwe bestelling van Manlief en onder tafel stond er direct eentje te kwispelen toen ze die bestelling hoorde doorgeven. 🙂

      Like

Geef een reactie

