’t Zal gaan sneeuwen…

“Ja, ooit wel” hoor ik u denken. “Dat ze daar nog maar even mee wachten”

Ik had ooit een collega die het bestond tijdens een hittegolf midden augustus de verwarming op te zetten in ons bureeltje. We zaten dan wel in zo’n halve kelder (typische plaats om een magazijn in onder te brengen), maar dit was lichtelijk overdreven. Maar ze hield halstarrig vol “dat het ging sneeuwen”.
Intussen stond ik aan de balie de vrachtwagenchauffeurs te woord die geen van allen gepresseerd waren om terug in hun bloedhete cabine te klimmen. “Mag ik nog efkes in de friste blijven staan, aub?”

Nu zit ik in een comfortabel bureel, één hoog. Qua beschikbare oppervlakte (inclusief het kleine keukentje/bergplaatsje en het vergaderzaaltje) kunnen de grote bazen er een puntje aan zuigen. Qua inrichting is het wat bescheidener, maar ik heb alles wat ik nodig heb en meer. Prachtig uitzicht op de campus ook (als het weer wat meezit, want nu heb ik uitzicht op gietende regen, maar soit, dan weet ik wanneer ik best binnen blijf).

Over het algemeen staat mijn verwarming af of toch bijna. De meesten hebben al winterkleren aan als bij mij het raam nog op kiepstand staat. Maar nu heb ik de thermostaat op 3 gedraaid, een wollen vest over mijn coltrui aan gedaan en ik verga van de kou. Het is 20° en ik zit te klappertanden, schrijf dit blogje om mijn vingers in beweging te houden zodat ze niet verstijven (niet dat het veel helpt). Ik kook water en vul er een beker mee om er mijn handen aan te kunnen warmen. Maar dat helpt niet zo voor de buitenkant van mijn handen. Die heeft een lijkkleur gekregen en doet pijn van de kou. Ik zit nog net niet te klappertanden. Mijn rug lijkt van schilferijs gemaakt en ik zou eigenlijk nog het liefst op mijn kont gaan zitten met mijn rug tegen de radiator. Correctie: het liefste zat ik nu thuis in een heet bad.

En dus citeer ik mijn collega zaliger:” ’t Zal gaan sneeuwen”. Zeg dat ik het gezegd heb. Ooit moeten jullie mij gelijk geven…

6 gedachten over “’t Zal gaan sneeuwen…

    • Ik moet dringend mijn oogst eens binnen halen van mijn fototoestel en online zetten. Anders kom ik nooit rond met de challenge.

      Like

Geef een reactie

