Herfst…

Wat een gek weerjaar was dit! Eerst een winter zoals weinigen zich er nog zo een kunnen herinneren: vroeg begonnen, lang geduurd en bitterkoud! Na een prachtige zomer worden we zelfs eind september nog bijna dagelijks vergast op heerlijk nazomers weer. Hopelijk blijft het nog een beetje duren, want onze herfstvakantie moet nog komen. 

Want het is officieel: de herfst is begonnen. ’s Morgens is het nog flink donker als ik de baan op moet, ’s avonds lukt het niet meer om na het avondeten een rondje met het hondje te maken en nog bij volle daglicht terug thuis te komen. De fluohesjes voor haar en voor mij en de LED-toorts maken dus hun rentree. Chino is nog niet helemaal overtuigd maar maalt er verder niet om. Als ze maar naar buiten kan.

Met het korten van de dagen kort ook de tijd die ik nog moet vullen op het werk. Vandaag neemt mijn baas al afscheid. Binnen 19 weken doen een collega en ik  hetzelfde.

Op een gegeven moment begon ik er echt naar uit te kijken. Temeer daar Manlief al bijna twee jaar minstens één keer per week verzucht, dat hij blij zal zijn als ik eindelijk ook thuis  ben. Als het op het werk op de koop toe niet altijd erg vlot loopt (eufemisme) helpt dat uiteraard ook niet echt.

Je zet mijlpalen uit op de jaarkalender: een paar verjaardagen, de lentevakantie, de sluitingsweek in augustus, … Maar dan gaat het ineens met een rotvaart! En vóór je er erg in  hebt ben je aan die laatste paar maanden bezig. Die ook nog eens in stukjes gehakt worden door een herfstvakantie, een paar lange weekends met officiële feestdagen, de sluitingsweek met Kerst, …

Het stemt alleszins tot mijmeren en nadenken. Al ga ik bewust vervroegd en al zitten Manlief en ik nu boordevol plannen, het besef groeit toch dat ook onze herfst voor de deur staat. Van paniek geen sprake, maar het geeft soms een raar gevoel. Hopelijk kunnen we ook daar van een lange nazomer genieten…

10 gedachten over “Herfst…

  1. 19 weken, bij God, dat is dus morgen… en ik sluit me aan bij de commentaren hierboven: ik wens jullie (samen!) een lange en zeer regelmatig zonnige herfst des levens.

    Like

Geef een reactie

