Een virus te vriend…

Iedereen kent het angstwekkende “platform”gegeven tijdens het afvallen. Je mag doen wat je wil, jezelf te pletter sporten, alle extra WW-punten aan je neus voorbij laten gaan, water drinken tot je er in kan VERdrinken, … geen grammetje gaat er af. Je zit vast.

Op een cursus kreeg ik ooit de goede raad (hij werkt vaak echt) om dan gedurende een hele tijd minstens bij 1 maaltijd vis te eten. Je moet dat lusten, maar zoals gezegd: ik heb het geprobeerd, wat voor mij niet eens een opdracht is want wij eten sowieso minstens 3 keer per week vis.

Maar soms zwemmen zelfs dan de grammen niet naar open zee. En dan is er een gehate vriend: buikgriep. OK, het meeste wat je verliest komt terug want het is vocht. Maar ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel buikgriepaanvallen gehad als het afgelopen jaar (heeft NIETS te maken met WW en alles met een verminderde weerstand door een sluimerende burnout én een recente maagbreuk die voor bijkomende ongemakken leidt) en als daar al iets zinnigs uit gekomen is, dan is het elke keer wat winst. Niet alles komt er weer bij, zeker als ik daarna dubbel oplet.

Vorige week was het weer eens prijs. De eerste helft van de week zat ik al niet goed in mijn vel, maar er zat nog geen richting in het ongemak. Donderdag uit eten voor Moederdag en tot in de late namiddag nog steeds geen teken van naderend onheil. Enkel het gevoel dat ik dat laatste stukje cake bij de koffie beter ongemoeid had gelaten.

Vrijdag met de oudste kleindochters naar Planckendael. Veel plezier, geen last, mijn eten met smaak verorberd. ’s Namiddags de meiden naar huis gebracht en de boodschappen bij mijn moeder afgeleverd. Pas toen ik tegen 17u thuis kwam begon het te spoken. Tot 3u de volgende ochtend. Ruim 3kg lang.

Zoiets plan je natuurlijk niet. Je gaat er niet naar op zoek (ik toch niet), ik haat het om de halve nacht in de badkamer door te brengen in het gezelschap van mijn onverteerde en andere afval. Maar op het diepste punt van de draaikolk hou ik mezelf in leven met het vooruitzicht van een lichte duik in mijn gewichtscurve. Míjn persoonlijke halfvolle glas in treurige dagen… 🙂

weegschaal

Geef een reactie

