Vreemd volk…

Op het moment dat de meeste steden en gemeenten “bevallen” waren van een nieuwe bestuurscoalitie, kon men in sommige kranten oproepen lezen om vooral goed uit te kijken naar “vreemd volk”, vooral als er ook nog een auto van enige omvang mee gemoeid was. Ik had toen al het gevoel dat het niet lang zou duren vooraleer daar vodden van gingen komen.

Nu weet ik niet met welk soort vehikel die drie Litouwse studenten zo galant hun nieuwe Braschaatse vriendin voor haar deur afgezet hebben, maar wat me opvalt: in diezelfde kranten wordt er voorlopig zedig gezwegen over het feit dat door de klikspanen uit het meisje haar buurt én door de inerte hersens van sommige (vooringenomen? neuh!) wetsdienaars deze drie studenten tegen hun wil hebben kunnen genieten van de “gastvrijheid” van de Belgische “rechtstaat”.

Manmanman. Zuur land! Zouden ze ook ergens stickers verkopen met “Ik ben Vlaming en ik schaam me dood”?

2 gedachten over “Vreemd volk…

  1. Mijn beste Affodil, ik schaam me bij deze eveneens dood. In essentie heb je gelijk hoor, een rechtstaat zou perfect moeten werken, en blijkbaar doet de onze dat niet. Ik zou durven zeggen, ook niet. Want ik vraag me gelijk af, zouden ze ook stickers verkopen met “ik ben Beng en schaam me dood”, of met “ik ben Fransman en schaam me dood”, of met “ik ben Griek en schaam me dood”, of met “ik ben Amerikaan en schaam me dood”, of met “ik ben Nigeriaan en schaam me dood” ? Heel kort door de bocht dit logje. Zagen en zeuren is waarschijnlijk relatief Vlaams, maar het falen van de rechtstaat en het klikspaangebeuren, nee, dat niet.

    Like

    • Oh, maar ik weet dat dit geen exclusief Vlaams gebeuren is, Bentenge. Alleen probeer ik me enkel in mijn eigen bord te moeien en niet met het dieet van iemand anders (anderstaligen lezen dit blog toch niet, of het zou de CIA moeten zijn: nou, dan weten ze het bij deze). Of het verhaal van die deur, dat vegen en die straat…

      Maar als het je gerust stelt:
      – ik heb me te pletter geërgerd aan de uitspraak-Zimmerman
      – ik word woest als ik die Lega Norte-kliek over oerang-oetangs hoor lullen (pardon the mot) tegen een donkerhuidige senator (ze zijn er dan nog trots op ook dat ze niet eens weten dat die dieren niet in Afrika voorkomen, typisch!)
      – ik ga af en toe flink door de rooie over de straffeloosheid waarmee vrouwen overal ter wereld gemolesteerd worden
      – …
      – …
      – …

      Zagen en zeuren kan dan misschien relatief Vlaams zijn, oprechte verontwaardiging over menselijk onrecht (over onrecht tout court) is iets wat je m.i. nooit mag verliezen. Als je dàt kwijt speelt, ben je je menselijkheid zelf kwijt.

      Like

Geef een reactie

