Hé, kleine meid op je kinderfiets…

Ja, ja, lach maar. Ik heb de afgelopen maand al wel meer op de fiets gezeten dan de vijf jaar ervóór, met mijn grote-mensen-fiets. En er met een gerust hart op gezeten. Vooral dàt! Ik ben ook niet half zo moe van dezelfde afstand waar ik vroeger tegenop zag als tegen een berg. Als ik nu op het werk of thuis kom, moet ik niet eerst een halfuur mijn handen masseren om de kramp uit mijn vingers te krijgen voor ik een pen of een aardappelmesje kan vasthouden. Ik klamp me nu tenminste niet meer vast aan mijn stuur alsof het een laatste strohalm is…

Gisteren trouwens helemaal zot gedaan: op de fiets om verse pistollekes. Dié zouden smaken, want sportief verdiend! Alleen realiseerde ik me pas bij de bakker dat ik wel véél moest meenemen, want voor 2 gezinnen en mét voorraad om de diepvries te spekken voor als ik geen tijd heb om brood te maken en de bakker aan de ene of andere costa zelf bruin aan het bakken is. Naarmate ik mijn bestelling doorgaf, zag ik de stapel zakken op de toonbank groeien tot ik er nog amper overheen kon kijken. Het koude zweet brak me uit: konden mijn felle fietstassen dat allemaal bergen? Gelukkig waren de tassen groter en meegaander dan ik vreesde. Fier als een gieter ben ik met mijn rantsoen thuis geraakt.

De volgende uitstap naar het dorp wordt ongetwijfeld een ritje naar Dendelijze. Al was het maar om met mijn vurig ros te kunnen stoefen voor de winkel van die fietsboer die mij naar Goes wilde sturen. Omdat ik anders op een fiets met kinderkleurkes moest rijden. Hà!!! Al eens gezien met welke kleur van fiets Jan Bakelands aan de gele trui geraakt is? Babyblauw… 🙂

2 gedachten over “Hé, kleine meid op je kinderfiets…

    • Ik heb intussen al wat sluipwegen uitgeprobeerd, want de hoofdstraat bij ons in het dorp is echt niet te doen, zelfs niet voor geoefende fietsers. Maar ik heb zo al een hele route uitgestippeld om al mijn winkels te kunnen bereiken. Ook Dendelijze. Al moet ik in het vervolg wel even nadenken hoeveel kubieke meter ik juist wil meeslepen. 🙂 Feit is dat ik zondag mijn bestelling afgerekend had tegen dat ik anders de auto geparkeerd heb…

      Like

Geef een reactie

