Mag het een beetje méér zijn? Nee…!

Vulde net heel getrouw mijn WW-dagboek in en mijn oog viel op de startpagina op een item met de titel “Zon, zee en lekker eten”.

Wij hebben net 2 weken genoten van zon (op 5 minuten na continu, wel met verschrikkelijk veel wind, maar soit), zee (ook heel veel, en  langs alle kanten, want we zaten per slot van rekening op een eiland) en lekker eten, al zijn we maar 2 keer uit eten gegaan.

Niet dat ik per se mezelf wil bestoefen, maar als ik in alle rust en ontspannen aan een potje kan beginnen, dan kan ik er wel eens een lèkker potje van maken. Die 2 keer uit koos ik dan nog voor erg verantwoorde dingen zoals gestoomde vis met groenten of zo. Uiteraard had die vis dan al lang genoeg in water gezwommen en werd zijn uittocht besprenkeld met een wijntje.

Moet kunnen, want van die 2 weken heb ik een halve dag achter een verloren gelopen hond gezocht, een dag met Kleindochter3 het strand van Texel onveilig gemaakt en van dan af -12 dagen na elkaar- minstens een halve dag gewandeld en elke dag (-1) gefietst. En als ik zeg: gefietst, dan mag je je daar wel iets bij voorstellen, want de wind is nooit onder de 4 Bft geweest en een duinfietspad is per definitie niet echt vlak. Meestal gaat die tegenwind dan nog samen met de race (nou, ja) naar de top, dus ik heb zo hard moeten stampen dat ik -als ik per (on)geluk in een luwte kwam- bijna omviel van mijn eigen vitesse. Ik kan niet goed fietsen wegens te laat (lees: op mijn 50ste) begonnen, maar ik heb wat iemand eens heel galant omschreef “force in mijn poten”. 🙄

Aangezien ik de rest van het jaar hoofdzakelijk een zittend beroep heb, kan men zich wel voorstellen dat ik hoge verwachtingen had over het resultaat van al die activiteit. Baskuulgewijs, bedoel ik. Zaterdag kwamen we thuis, zondagochtend “nuchter en puur” op de weegschaal … En dan onder de douche in de hoop dat ik nog 1,5 kg zand tussen mijn haar en tenen had. De realiteit heeft zich inmiddels brutaal een weg naar mijn  bewustzijn gebaand: al dat geploeter was goed voor 1,5 kg gewichtsaanwinst.

Volgende vakantie fiets ik alleen nog meewind en bergaf… 😦

 

4 gedachten over “Mag het een beetje méér zijn? Nee…!

  1. Ach, dat is toch normaal. Allemaal spieren die je hebt gekweekt en het is algemeen geweten dat spieren meer wegen dan vet. En volgens mij zat er nog minstens anderhalve liter water in je haar. Conclusie: eigenlijk ben je minstens 3 kg afgevallen!

    Like

Geef een reactie

