Pfoehhh…!

Amaai!!!

Heb ik efkes een achterstand moeten inhalen om al die gemiste blogstukjes bij te lezen. Dat komt er van als je weer boeken in de hand neemt (of een e-reader: jaja, ik ben om), af en toe jezelf laat wijsmaken dat het lente is en dus tijd om in de tuin te werken of om er eens een weekendje uit te trekken. Dan kom je niet alleen niet meer aan blogschrijven toe, maar blijft ook het bloglezen achter.

Maar de schade is ingehaald, de achterstand weggewerkt en eigenlijk heeft het ook zo zijn charme om een aantal blogstukjes van één en dezelfde persoon achter elkaar te lezen. Een mini e-book, zeg maar. Je komt dan beter in de schrijf- en denkwereld van die persoon en dat komt de sfeer van sommige stukjes zeker ten goede.

Toch ben ik nog niet helemaal rond. De meeste van mijn favo blogjes laten me weten wanneer ze weer aangevuld zijn, maar niet met allemaal is dat een optie. en die moet ik dan even langs lopen. Daar ga ik vanavond weer eens werk van maken. Benieuwd hoe het met iedereen is. Al ken ik niemand persoonlijk, ik heb het gevoel dat we op één of andere manier verwant zijn. Je kan die band al eens even wat laten vieren, maar op een gegeven moment moet je hem weer aanhalen of definitief lossen. Soms gebeurt dat automatisch omdat iemand er een punt achter zet. Soms moet je het zelf doen omdat de ander een nieuwe richting kiest waar je hem of haar niet kan volgen. En soms kom je onderweg nieuwe kennisjes tegen. Blogrollen zijn niet zo statisch als je zou denken.

3 gedachten over “Pfoehhh…!

  1. Klopt, het blogschrijven staat bij mij bewust op een hééél laag pitje, maar ook het bloglezen laat wat na. Het helemaal afsluiten lukt echter niet en het hoeft ook niet.

    Like

    • Er gebeurt nu vooral buiten zoveel ineens dat je niet bij kunt blijven. En nadat ik zowat 4 jaar “droog gelegen” heb met lezen (ik kon geen halve zin onthouden) heb ik nu zoveel in te halen! Ik zal wel altijd die blogjes blijven houden. Ben ooit gestopt en een paar weken later had ik al spijt.

      Like

      • Ik ben nog niet lang bezig, en af en toe valt het stil, maar stoppen, dat is zo iets finaals. Dus dat doe ik dan ook nooit. Liever het gewoon een maandje of meer leeg laten. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van waarom je blogt, en wat je er dus mee wil bereiken.

        Like

Geef een reactie

