Aan het eind van een hectische dag…

Het was vandaag een echt gekkenhuis. Op ’t werk, in het verkeer en thuis ook. Geen tijd om te koken, want ik moest nog voor mijn moeder voorschriften ophalen bij haar huisarts. Tosti’s dan maar. En terwijl ik snel nog wat papieren klaarleg voor als ik terugkom, wordt er geroepen vanuit de keuken:”Kom rap! Camera meebrengen!!!!!!!”

Ik heb ooit al betere foto’s genomen, maar vanuit een hinderlaag met 1 knie in een restant sneeuw heb ik het nog niet zo slecht gedaan vind ik zelf.

Goed genoeg in elk geval om het ringnummer te kunnen lezen en door te bellen naar Vogelbescherming Vlaanderen. En raad te vragen want het beest was niet gekwetst, maar duidelijk aan rust en voeding toe. Voicemail. Nog geen reactie gehad. Ik vermoed dat deze schoonheid in een oude schuur de nacht gaan doorbrengen is, want ik vind hem/haar toch niet meer. Alles beter dan dat het arme beest zigzaggend over de rijweg blijft lopen.

tuin mrt 2013 003

tuin mrt 2013 002

ooievaar ring

NVDR: gisteravond een ooievaar op straat, vanmorgen een zwaan op de snelweg: zou het dan toch kloppen dat onze wegen er als patattenvelden bijliggen?

9 gedachten over “Aan het eind van een hectische dag…

    • Ik denk dat hij kwam kijken of ik al aan ’t breien ben tegen dat Kleinkind4 komt medio september. ’t Is al lang geleden dat ik nog babysokskes gebreid heb, dus ik zal nogal veel moeten uittrekken en opnieuw beginnen… 😉

      Denk dat hij/zij in de beschutting van een oude schuur gaan rusten is. In ’t begin liep Langbeen altijd op straat net in een bocht waar niet iedereen even voorzichtig door komt gereden. We hebben de sukkel dus eerst wat moeten opjagen, maar ’t was voor bestwil.

      Like

  1. Wow! Straf is dat! En dat je op die foto ook nog het ringnummer kan lezen! Je moet misschien beter contact opnamen met de ringdienst op het Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen (je weet wel – het “dino”-museum in Brussel). Zij zijn het die de ringgegevens verzamelen.
    Contact: Didier Vangeluwe, Belgisch Ringwerk
    Koninklijk Belgisch Instituut voor Natuurwetenschappen
    Vautierstraat 29
    1000 Brussel
    T: 02/6274355
    F: 02/6274113
    Mail: Didier.Vangeluwe@naturalsciences.be
    Walter Roggeman: Verantwoordelijke Ringdienst
    Walter.Roggeman@natuurwetenschappen.be

    Like

Geef een reactie

