Een straatje om…

Eergisteren kwam ik van het werk thuis en de zon scheen.” Heerlijk na al de winterse miserie,” dacht ik, “ik ga eerst met de hond een straatje om en dan pas aardappels schillen.” Chino had geen bezwaren, integendeel. Na zovele tochtjes in het donker, na het avondeten, zag ze het wel zitten om naar de tuintjes van de buren te kunnen  gluren.

Ik dus snel in mijn wandelplunje, mijn stapschoenen aangetrokken, de hond aangelijnd en wijle weg. De alweer gewijzigde omleidingen in  onze buurt indachtig (dat gaat nog minstens tot april duren, naar het schijnt en alle straten zijn intussen verzakt :zucht: ) koos ik voor de nu (theoretisch) verkeersluwe tour vlak bij huis.

Had ik gedacht heelhuids te kunnen thuiskomen omdat ik nu al de putten in de baan goed kon zien, dan kwam ik bedrogen uit. Als het de infrastructuur niet is die tegen wringt, dan mijn veters wel. Ik was amper halfweg toen de lus van mijn linker veter achter de veterhaak van mijn rechter schoen bleef haken. Gevolg: ongeveer hetzelfde als wanneer je je veters aanéén knoopt!

Sierlijk zal mijn duik niet geweest zijn. Pijnlijk wél. En dan kijkt die hond je aan met een uitdrukking van “met u kunt g’ook niet buiten komen, he” waarna ze uitvoerig mijn gezicht begon te likken. En laat dat nu zo ongeveer het enige geweest zijn dat de grond niet knalhard geraakt had. Een geluk met een ongeluk: ik viel evenwijdig met de goot en niet dwars over de rijweg, want er kwam net een gek aangereden die dacht dat hij op  het circuit van Zolder reed.

Gisteren viel de schade nog mee, op een verzwikte pols na. Maar vandaag werd duidelijk dat soepelheid niet met de jaren komt. Hoe ik er uiteindelijk in geslaagd ben om in mijn kleren te komen, ik weet het niet. Maar ik kan me niet herinneren ooit zo stijf geweest te zijn. En met mijn geheugen is voorlopig nog niet teveel mis…

2 gedachten over “Een straatje om…

    • Hij gaf nog een dot gas in mijn gezicht, ja! En het begint terug wat soepeler te draaien. Alleen die pols zal nog wat tijd vragen. Ach ja, lomp vlees moet er eerst af, he…

      Like

Geef een reactie

