Niet allemaal vegetariërs…

Niet alle bezoekers van de voederstations in de tuin zijn vegetariërs. Als deze jongen (zie video 1) langsgeweest is, is dit al wat rest van een koolmees:

mezenpluimen

Op de middag kreeg ik een opgewonden (v)echtgenoot aan de lijn. “Je raadt nooit wat ik hier net zag in de tuin: een sperwer heeft een mees van de voederplank geplukt en zat die naast de vijver op te eten. De pluimen vlogen overal in het rond. Ik heb foto’s gemaakt en gefilmd en toen ging hij in de vijver wel een kwartier lang een bad pakken op en naast de borrelsteen maar dat is niet zo goed te zien”

Toch maar de ingekorte badscèneweergeven. Het verhoogje waar hij op staat is de borrelsteen waar ook nu water uit opborrelt. Eigenlijk pakt dat beest dus een omgekeerde douche. 🙂

19 gedachten over “Niet allemaal vegetariërs…

    • This video is also solving the mystery of the powder prints on our windows. On a regular base (3-4 times/ week) we found prints of birds on the windows. We knew the cause, but we didn’t know the identity of the predator. Yesterday my husband whitnessed the catch. I’m pretty sure this fellow will return after this succes.

      Like

  1. Ik heb ook ooit één keer een roofvogel in onze tuin opgemerkt maar toen had ik helaas nog geen (digitale) camera. Trouwens: ik leg gedroogde meelwormen op de voedertafels voor oa de mezen. Die verschalken in de zomer heel wat rupsen voor hun kroost maar zijn zelf niet vies van een insect. Het zijn dus ook geen vegetariërs. 😉

    Like

    • Ik heb bij een pet shop in onze buurt zaadmengeling gevonden waar ook van die gedroogde meelwormen doorheen gemengd zijn. In het broedseizoen (vooral als het slecht weer is en de insecten zich dus terugtrekken in spleetjes en kiertjes) geef ik de meelwormen apart in een schaaltje. Daar moet ik echt geen aankondiging voor plaatsen! 😉

      Like

      • Het is nog maar de eerste keer dat ik meelwormen bij het vogelvoer doe. Ik wist zelfs niet waar dat verkocht werd. Gelukkig weet ik beter. Ook al een soort ‘mezenbollen’ gekocht met insecten in verwerkt. Dierenvoeder is een echte business geworden.

        Like

        • Ik heb die ook al gezien, tenminste het was in de vorm van blojes. Ook met bessen in. Heb van elks één gekocht, maar dat was geen spetterend succes. Heb zelfs de helft moeten weggooien vanwege begonnen te gisten en uiteen te vallen. Dan koop ik liever de meelwormen los (zéér in trek tijdens het broedseizoen!) en bessen blijven in de tuin behalve wat we zelf direct willen gebruiken.

          Like

  2. Heerlijke video! Een sperwer mocht ik nog niet begroeten in mijn tuin. Best wel een ervaring.
    Een klein postscriptum: waarom plaats je je video niet gewoon onder je tekst, rechtstreeks op je blog?

    Like

    • Als jij me uitlegt hoe ik dat klaarspeel… Heb me al onnozel gezocht hoe dat moet, maar ik word er alleen maar nog onnozeler van.

      Like

      • In je tekstvak typ je het volgende neer:

        Gebruik vierkante haakjes en geen spaties.
        Met ‘LINK’ bedoel ik de URL of de link van je YouTube-video. Die vind je in de adresbalk boven het YouTube-filmpje in kwestie.
        Zorg dat de link niet blauw (aanklikbaar) staat, maar zwart (niet aanklikbaar) in je tekstvak. In jouw geval wordt dat dus (en ik gebruik nu even spaties omdat hier anders een video komt te staan):

        [ youtube = http://www.youtube.com/watch?v=3CLPV73Oin8&feature=youtu.be ]

        Give it a go!

        Like

  3. Tiens, er ontbreekt iets. Ik herhaal even:

    In je tekstvak typ je het volgende neer:

    [ youtube = LINK ]

    Maar dan ZONDER de spaties.

    De link in mijn post hierboven, mag niet blauw of aanklikbaar staan zoals dat nu wel het geval is.

    Like

Geef een reactie

