… bonnebonnebonne …

Gisteren was nog eens zo’n gezelige dag zoals er altijd een paar te weinig in een jaar zitten.

’s Morgens met mijn moeder naar Hulst “want de Hollandese becel smaakt veel lekkerder”. Ze zou mij zo zot niet krijgen om elke 2 maand de grens over te steken als er een goede viswinkel in mijn buurt was, maar dat is al een paar jaar niet meer het geval dus kan ik gelijk wat zoutwaterwezens meebrengen voor in de diepvriezer. En omdat ik er dan toch ben en er aan de viswinkel ook een supermarkt vastzit, doe ik daar dan mijn wekelijkse boodschappen ook ineens. En omdat schoonmoeder vindt “dat de canderel daar altijd meestal in reklame is” kreeg ik van haar ook een bestelling mee.

Het begon al goed toen ik mama ophaalde. Ze had haar tassen al in de koffer gemikt maar ontdekte toen dat ze haar wandelstok niet bij had. Terug naar binnen, om een paar minuten later met een paraplu in te stappen maar dat kreeg ze pas op de terugweg in de gaten… Midden in haar eerste uitleg haperde ze al en bleef zeker 20 seconden “memmmemememmen” tot ik bijna aan de kant moest gaan staan van het lachen. De rest van de voormiddag verliep navenant.

Het was blijkbaar besmettelijk, want we waren nog maar pas terug in het land toen ik opeens bedacht dat ik geen zoetstof meegenomen had. Sh**! Maar omdat er onlangs een AH geopend is niet ver van ons dorp en daar beloofd werd dat men de Nederlandse prijsstelling zou behouden, zag ik mijn kans schoon om de proef op de som te maken. Die meteen uitwees dat ik naast een aanzienlijke besparing aan brandstof ook nog eens ca. 10% winst kon maken t.o.v. de prijzen in Hulst. Ik kreeg prompt terug de slappe lach. Want ik voorzie dat de zoetstof nu nog zoeter gaat smaken en het smeersel ineens veel romiger gaat zijn aan deze kant van de grens. Nu nog troebel water vinden om zelf in te gaan vissen…

Kleindochter3 kwam gisteren kijken of de sint ook bij ons langs geweest was in haar voordeel. De goedheilig man had een stevige redder in nood voorzien om haar in haar nieuwe grote bed gezelschap te houden, want ze vindt het idee van zoveel slaapruimte voor haar alleen nog wat griezelig. Een blauw/roze/paarse ezel van Disneymakelij zal haar wel verhinderen om uit haar grotemeidenbed te vallen. Alleen vond ze blijkbaar dat malle beest eerst ook wel wat griezelig… 🙄 De houten puzzel en -vooral- de chocola en gelukkig ook de appels en mandarijnen kregen haar bijna onverdeelde aandacht. Enkel hond Chino kon af en toe (vooral bij de chocola-episodes) op reactie rekenen. Tot ik aan het avondeten begon. Geheel volgens de familietradities kwam het minivrouwtje mij “jelpen maken”. Op haar knieen op een stoel mocht zij de doosjes rauwkost in de verschillende schalen gieten en de wraps op ovenbestendige borden schikken. En groot dat ze zich voelde!

De nieuwe vriendin van Zoon2 blijkt ook een kookgraag iemand te zijn, dus we hadden al direct een gemeenschappelijk gespreksonderwerp en toen de wraps allemaal opgesmost waren en Kleindochter3 zowat van haar beentjes viel van vermoeidheid zijn we in de auto gestapt en heb ik hen thuis gebracht. Waarbij ik onderweg (alweer) iets in de achterband gekregen heb die nu (we zijn intussen zondagmiddag) zo plat als een taco staat…

… bonne, bonne, bonne
gooi scherpe dingen in een tonne, tonne, tonne…

2 gedachten over “… bonnebonnebonne …

  1. Goed om te mogen lezen dat je een leuke dag had. Voor herhaling vatbaar. Ik wens ze je toe.
    Geen idee hoe veel geld ik zou uitsparen door inkopen te doen in Nederland. De dichtbij gelegen AH is hier toch goed 35 km verwijderd (in Oostburg wat niet echt een gezellig stadje is naar mijn gevoel) en het dichtbij gelegen stadje (Sluis) is niet echt de goedkoopste die ik ken. Behalve dat er nogal wat toeristen rondlopen en het er moeilijk is om een parkeerplaats te vinden, lokt het me niet echt aan om daar veel te gaan om boodschappen te doen. Tijdens de zomer wil ik daar nog wel eens naar toe rijden met de fiets.

    Like

    • Voor ons is het maar een km of 7 en ik kom er sowieso wekelijks voorbij. Ik was vooral nieuwsgierig of die reklameslogan wel zou kloppen. En het wordt natuurlijk wakker blijven, want na een tijdje trekken ze dat stilletjes op.

      Like

Geef een reactie

