De Nachtwacht…

De laatste tijd heb ik amper tijd om te bloggen. Zelfs het bijlezen van mijn favoriete blogjes gebeurt in blokken van soms ruim een week. En dat terwijl ik tijdelijk deeltijds werk…

Manlief ging een week na onze vakantie onder het mes en is nog tot minstens 20 november vooral op 2 grote en 2 kleine wielen mobiel. En vooral binnenshuis. Hopelijk mag hij vanaf die dag zijn been wat meer gaan belasten zodat hij aan de echte revalidatie kan beginnen, maar voorlopig ben ik dus in de voormiddag gepromoveerd tot thuisverpleegster/chauffeur (naar de kinesist) / manusje-van-alles.

Niet dat we dan ’s morgens ook een uurtje langer in bed kunnen blijven liggen. Oh nee, want zelfs op zaterdag en zondag moeten we er nu op tijd uit omdat de wijkverpleegster al vroeg langskomt. Die moet namelijk op een nogal ontieglijk uur (voor het weekend dan toch) naast de deur bij mijn schoonmoeder zijn en ik wil het die mensen niet aandoen dat ze op een uur tijd 2 keer door alle wegblokkades heen moeten laveren.

Normaal zou ik tijdens het volle uur kine gerust naar huis kunnen komen en nog het één en ander doen in het huishouden, maar met al dat omrijden hou ik in het beste geval hooguit een kwartiertje over dus probeer ik de tussentijd elders zinnig te gebruiken. En blijft dat huishoudelijk werk liggen. Bij thuiskomst is het dan meestal hoog tijd om aan een vervroegde lunch te beginnen want tegen 12.00 moet ik op het werk zijn en als je daarvoor door de Kennedytunnel moet kan je beter niet tot het laatste moment wachten om door te rijden.

Maar ik kan niet alle blogachterstand enkel op de gewijzigde werkindeling steken. Met enig kunst- en vliegwerk heb ik eindelijk weer een goede leeslamp naast mijn bed en de avonden dat er echt niets op tv is (bijna àlle avonden dus) kruip ik met een boek onder de dekens en klim ik langzaam maar zeker uit een leesdip die zo lang geduurd heeft dat ik me het begin niet meer herinner.

Lectuur die al een tijdje lag te wachten, maar ook nieuwe aankopen. Zo ben ik eindelijk aan de Millenium-trilogie van Stieg Larsson begonnen. Deel 1 tijdens onze vakantie nog en dat viel zo erg in de smaak dat ik de wachttijd tijdens de operatie van mijn wederhelft benutte om delen 2 en 3 aan te kopen. Maar ook 3 boeken van Arnaldur Indridason. Ik had eerder al Onderkoeld gelezen en was zeer gecharmeerd door de sobere stijl van deze Ijslandse auteur. Nu heb ik Onderstroom, Grafteken en Verdwijnpunt aangeschaft. Ook nog op de NTL-stapel (NTL staat voor nog te lezen): De begraafplaats van Praag van Umberto Eco, Reiziger –de biografie van wijlen Dirk Van Esbroeck- geschreven door Dree Peremans en nog een paar andere boeken. En de Boekenbeurs is nog niet gedaan, he. En ik heb nog een aankoopbon van Standaardboekhandel liggen.

Als hier dus in de nabije toekomst weer eens wat meer recensies verschijnen moeten jullie niet verwonderd zijn. Al zal ik daarvoor dus de nachtelijke slapeloze uren moeten gebruiken …

23okt12 008

Geef een reactie

