Peeping Tom…

Manlief was een paar dagen (en nachten) uithuizig wegens hospitalisatie. Even wat restauratiewerken laten doen aan het meubilair. Geen grote manoeuvres, maar hij beweegt zich voorlopig wel voornamelijk op 4 wielen door het huis omdat de combinatie van krukken en een blije hond garant staat voor een rampscenario.

Nu is één van de eigenschappen van een hond dat die ’s avonds graag nog even een discreet wandelingetje naar het achtereind van de tuin maakt en dus liet ik één rolluik niet volledig zakken, zodat de dame in kwestie langs daar naar buiten kon.

Ik ben niet van de schrikachtigste alleen thuis. In feite trek ik mij daar niks van aan. Trouwens, ik had toch wakend gezelschap? Toen ik gisteren even van de bank opstond om iets te drinken te halen merkte ik plots dat we in de gaten gehouden werden door een gluurder. De Engelsen noemen dat met een wat poëtischer (wat heet) benaming een “peeping tom”.

Terwijl de hond de wacht hield sloop ik stiekem naar mijn tas in de hoop nog op tijd met mijn fototoestel terug te zijn om een foto te maken, kwestie van een beeld van de dader te kunnen tonen. Een beetje schemerig, maar ik denk dat er toch een bruikbaar signalement in zit:

23okt12 004

6 gedachten over “Peeping Tom…

Geef een reactie

