Late picknick…

Iets wat wij eigenlijk nooit echt veel gedaan hebben, is picknicken. Ja, tijdens de lange wandelingen eens halt houden en een boterham verorberen. Maar dat noem ik geen picknick. Ik heb het ook niet over die hele verhuis met potten, pannen, glazen en bestek. Tegen dat dat allemaal in de auto ligt is het de moeite niet meer. Wij eten graag lekker, maar wij zijn geen echte eet-mensen. Zo noemen wij mensen die ùùùùùùren aan tafel kunnen zitten. Mijn schoonbroer is er zo eentje. Wij krijgen daar “de wubbekes” van.

Dit weekend was weer ongenadig druk. Op zaterdag leef ik in mijn auto. Taxi spelen voor de halve familie, boodschappen doen voor de andere helft, tussenin nog materiaal aanslepen voor uit te voeren werken, … Tot twee keer toe naar mijn moeder (die woont dus bijna 20km verder) eerst om haar te leren hoe ze opnames moet programmeren en dan omdat ze op een verkeerde knop op haar afstandsbediening van haar tv gedrukt had. Ik denk soms dat ze het er om doet.

Deze voormiddag nog goed doorgewerkt in de tuin om een nieuw perk klaar te stomen voor volgend jaar. Waarna ik ruim een halfuur in bad moest gaan hangen om nog toonbaar te geraken. Het zwart aan mijn voetzolen is trouwens afkomstig van de binnenzolen van mijn nieuwe sandalen. Heb ík weer. Vind ik één keer iets op ’t einde van de solden dat ik én graag zie én dat past als gegoten…

En toen besloot Manlief ineens dat we naar Saeftinghe gingen rijden. Om op de dijk te gaan zitten kijken naar de Schelde en zo af en toe ook eens achterom naar de polder. Ik dacht voor één keer eens op tijd aan het feit dat ik bij denokoel een koeltas gekregen had en dat de koelelementen wel degelijk in de diepvries lagen. Broodjes gesmeerd en ingepakt, frisdrank in de tas gepropt, deken mee, foto- en filmgerief ook. En wijle weg.

Saeftinge 9sep12 002

Zeg nu zelf: is er -misschien op kaarsjes na- romantischer licht om ne sandwich met belegen kaas bij op te eten?

4 gedachten over “Late picknick…

Geef een reactie

