Venus in de wolken…

Ik wist het hoor. Ik wist dat er een uniek optreden van Venus aangekondigd was. Maar ik dacht: laat ik het voor één keer eens niet op NIDK  zetten,  dan valt het weer misschien juist op het cruciale moment mee. Een gat in de wolken op het juiste ogenblik, op de juiste plaats.

Maar  het heeft niet mogen baten. Venus hulde zich in een dikke wolkenmantel en wie de wekker gezet had om toch nog vroeg op te staan en zich eventueel naar de dichtsbijzijnde sterrenwacht te reppen was er aan voor de moeite.

Ach. Een beetje geduld doet wonderen. De volgende show is voorzien voor 11 december 2117. De kaartverkoop start binnenkort. Wie dan verhinderd is, kan hier een preview krijgen (in versneld tempo) van wat hij/zij dan mist…

U komt toch ook?

9 gedachten over “Venus in de wolken…

  1. Zoonlief had voor vanmorgen zijn wekker op 5:30 staan (wat voor een 15-jarige geen vanzelfsprekendheid is), in de hoop er een glimp van op te vangen. Ik was gelukkig pessimistischer gestemd, en heb dus gewoon doorgeslapen tot kwart voor zeven…

    Like

  2. Zelfs zonder wekker was ik al wakker op dat uur, maar ik ben blijven liggen omdat het getokkel op het dak genoeg informatie leverde. 🙂

    Like

  3. Ik ben dan al wakker, en ik zat die dag zelfs al in mijn wagen … om vast te stellen dat de Venus voorbijgang niet voor mij zou zijn die dag 😦
    Tja …
    Er is deze keer wel heel veel trammelant rond gemaakt eh, was dat de vorige keer ook zo?

    Like

Geef een reactie

