Regizeuren…

Twee blogjes zijn een luxe, een zegen en (soms) wat teveel van het goede. Want momenteel zit ik op Natuur in de kijker een beetje (nou ja) achter de schermen te klussen en sukkelen. Met het gevolg dat er op het podium niet zo erg veel te beleven valt.

In het begin ging ik daar voor het volle pond door in de hoop de oplossing van het probleem snel te vinden. Maar dan bleef het hier weer erg stil. De laatste dagen is Affodil dus weer wat meer terug geweest, maar ligt de werf op de andere stek stil.

En eigenlijk hoeft het niet zo te zijn. Als ik er nu maar eens in zou slagen videobeelden in mijn blogjes te lassen zonder daar uren aan te moeten prutsen of op god-weet-hoeveel sites een upload account te openen.

Waar begint de miserie? Ik heb een JVC-camera. Met heel eigenzinnige formats. Waar ik op wordpress geen bal mee kan aanvangen. En een heel veelzijdig programma om mijn films te bewerken en monteren. Met óók eigenzinnige formats waar ik hier geen meter mee vooruit ben. Die -net als bij het meegeleverde programma van JVC- vooral bedoeld zijn om  op Youtube, FB of andere van die websites te posten. Wat ik dus eigenlijk feitelijk niet zo zie zitten.

Een misschien wel goed alternatief is de videowebsite die gekoppeld is aan mijn montageprogramma. Ik ben er zelfs al eens in geslaagd daarvandaan een goedwerkende link op mijn blog te zetten toen ik een muis op de voederplank betrapte.

Maar sindsdien heb ik dus een accute aanval van Alzheimer light gehad en ik weet verdorie toch niet meer hoe ik dat gelapt heb zeker. Want om die link te kunnen kopiëren naar mijn blog moet ik hem eerst wel vinden he. En dat was niet zo voor de hand liggend, zo staat me voor. En om de online handleiding te openen moet ik mijn programma afsluiten en vice versa. Ik zie me dus verplicht die handleiding in pdf af te drukken zodat ik ze naast mij kan leggen en zo stap voor stap kan werken tot ik “het” in mijn vingers en vooral in mijn geheugen heb. Paperless office? My ass!

Enfin, een luxeprobleem dus. Dat ik misschien wel de volgende dagen opgelost krijg. En dan wordt het overuren draaien om die “filmkes” en “beeldekes” (want ik loop intussen een paar tientallen foto’s achter ook) te plaatsen. ‘k Zal er dan ineens een statieprotret van dat statief en die videokop bij doen terwijl het aangekleed is met dat rugzakske. Hieronder zo…

Geef een reactie

