Den boerestiel…

Een hele tijd geleden gooide ik FB met face en book en de hele reutemeteut buiten. Met al hun ongevraagde, maar onvermijdelijke tijdlijnen en andere pesterijen… Als ze dachten dat ze mij dingen gingen opdringen die ik niet wilde…

Maar dat was zonder Kleindochters 1 en 2 gerekend. De oudste had al een tijdje een account waar we elkaar al eens tegenkwamen. De jongste had er net één aangemaakt gekregen, zodat ze samen een spelletje konden spelen als de lente dan toch niet van plan was in het land te komen. Dat spelletje heet Landleven, net als een tijdschrift waar ik op geabonneerd ben en dat ook mededelingen op mijn startpagina achterlaat. Vandaar dat ik eerst niet in de smiezen had dat onze jongste generatie enige agrarische activiteit van mij verwachtte.

Tot ze een paar weken geleden op de achterbank van de auto de lof van den boerestiel zaten te zingen. Zoon1 en Schoondochter waren al ingelijfd, nu moesten ze enkel Moemoe en Pepe nog aan vuile handen helpen.

Moemoe (ikke dus) maakte dus maar een nieuw account aan (had ik eerst zoveel moeite gedaan om zoveel mogelijk sporen uit te wissen, moest ik ze nu zelf terug zien te vinden!). Toen Pepe (Manlief)zag hoe snel ik het landelijke leven onder de virtuele knie kreeg stelde hij heel genereus voor om voor hem ook een account aan te maken. Dat hij dat niet zelf ging doen, sprak vanzelf. Daar heeft mijn (v)echtgenoot niet voldoende social network vaardigheden voor ingestudeerd. Dat hij bovendien ook van mij verwachtte dat ik zíjn land ging bewerken, beesten ging onderhouden en zijn buren ging plezieren met handenarbeid, geschenken en bezoekjes, daar had ik niet op gerekend.

En dus ren ik nu over en weer tussen 2 boerderijen om de opdrachten te volbrengen terwijl Manlief met de pluimen gaat strijken. Gaat die even door de mand vallen als zaterdag de twee boerinnetjes hier zijn!

Ik wou alleen dat die virtuele kilometers en gezwoeg mee telden bij de bonuspunten in mijn weight watchers realiteit. Als het daar op aan komt, vrees ik het ergste. Misschien moet ik toch maar tot de realiteit van brandnetels, herderstasje en paardestaarten terugkeren…

3 gedachten over “Den boerestiel…

  1. Facebook heb ik definitief de rug toegekeerd. Om meerdere redenen eigenlijk: onveilig, spelletjes die te veel vergden van mijn computer zodat de ingebouwde ventilators begonnen te draaien als zot, enkele oude kennissen die blijkbaar niets met me te maken willen hebben (gezien mijn gesloten karakter geen verrassing maar toch onaangenaam en pijnlijk), … Nu ben ik wel bezig op Google+ wat tot nu toe een aangename verrassing is. Ondanks de reputatie van Google is er heel weinig reclame en wordt er veel minder opgedrongen dan bij Facebook.
    Dat soort spelletjes speelde ik ook toen ik nog op Facebook zat. Farmville en dergelijke waarbij je opdrachten voor anderen uitvoert en zo beloningen krijgt. Je kan er letterlijk uren mee zoet zijn, vooral als je veel ‘vrienden’ hebt die daar ook veel mee bezig zijn. Op Google+ heb je ook van dat soort spellen maar ik hou me er niet meer mee bezig. Te tijdverslindend en te verslavend naar mijn zin. Gelukkig heb ik niemand in de familie die zich bezig houd met die spelletjes.

    Like

    • Schoondochter heeft het al opgegeven, heb ik gemerkt. Kleindochter 2 is ook niet meer zo enthousiast. Het zal dus mettertijd wel een stille dood sterven. Zaterdag was wel grappig: de kleindochters waren een paar uurtjes op bezoek en hadden zich achter onze computers genesteld. ze zaten op minder dan 2m van elkaar met elkaar te chatten… 🙄

      Like

      • Lol. Dat zal wel een komisch zicht geweest zijn. Misschien hadden ze dingen te vertellen die de rest niet mocht weten? 😉 Een voordeel: ze zullen geen lessen moeten volgen om te leren typen.

        Like

Geef een reactie

