Leven…

Er is leven in huis in mijn bureel.

Vanmorgen kwam er zowaar een gitzwart katje binnen gewandeld op het werk. Nog jong, maar geen pubertje meer volgens mijn gok. Mooi glanzende gezonde pels, zéér handtam, om niet te zeggen overrompelend aanhalig. Gouden ogen. Enfin, een juweeltje.

En nee, ik neem haar/hem niet mee naar huis. Voor één keer maak ik van mijn hart een steen. Al  ben ik er smoorverliefd op, het gaat niet.

Het Blauw Kruis nam nog niet op toen ik belde. CAD was via mail bereikbaar, dus die heb ik gevraagd haar/hem op te halen. Liefst terwijl ik naar de rouwdienst van een collega zijn schoonmoeder ben. Ik ben namelijk niet zo goed in afscheid  nemen. Vooral  niet van levende have.

Als zij/hij (ik heb het beest nog niet nauwkeurig langs die kant bekeken) een chip heeft kan zij/hij terug naar huis. Als er daar geen plaats meer voor is heb ik tenminste al een adoptiemoeder in de aanbieding. Een collega is wél gevallen voor de zwarte charmes.

En zonder chip: ineens mee naar die nieuwe thuis? Voor mijn part! Ik raad  haar wel aan om even langs de apotheek te gaan om Frontline of iets van die strekking. Verdorie, ik heb  jeuk (al zie ik niets bewegen of springen).

Geef een reactie

