Alles tegen…

Het zit vandaag bij alles tegen of ’t scheelt toch niet veel. Allemaal de schuld van ’t weer. Dat werkt op een mens zijn systeem en dan doet ge stommiteiten die ge anders niet zou doen (of toch niet allemaal op dezelfde dag).

Zoals met de wieltjes van uw bureaustoel op het stekkerke van uw gsm rijden. Dat klinkt gelijk een vingerkootje waar ge over rijdt maar ’t heeft het bijkomende nadeel dat ge niet meer om hulp kunt bellen voor die vinger als uwe gsm een platte batterij heeft. In de gsm-shops op de Bist (dat is het dichtste bij het werk) hadden ze niet wat ik zocht, maar ze konden mij wel op het lumineuze idee brengen van naar die Saturn naast Denikeja te gaan zien. Daar hadden ze inderdaad een levenslijn voor mijn spreekmachien. De verkoper vroeg zich hardop af hoe ik in godsnaam een lader kapot kon krijgen en niet de gsm maar ik liet hem in het ongewisse. Hij moet dat zelf maar eens uitproberen.

Bij het buitenkomen was het stront met haakskes aan het regenen en Denikeja was dichter bij dan mijn auto, dus ging ik daar overleven tot de hoosbui zou temperen, op gevaar af dat het een heruitzending van de zondvloed was. Dàt zou pas centen kosten! Maar dan zou het natuurlijk geen rol meer spelen dat ik geen geld meer had voor een paraplu. Ik héb er een maar die lag in de auto en dan moest ik … Juist ja.

Omdat ik eigenlijk niets nodig had uit Zweden heb ik mij beperkt tot wat servetten, een bord om al eens een slaatje te kunnen eten op ’t werk zonder dat ik door de plastic dooskes van de cantine snij, een paar blikjes “zacht ciderachtig …” weet-ik-veel drankje met appel of perensmaak, een flesje zoete mosterd (ik lust dat graag, OK? het  trekt op niets maar ik lust dat graag) en kleine geroosterde broodjes (voor Manlief, die dat ’s morgens liever heeft dan gewoon brood).

En chocolat. Puur. Minstens 70% cacao. Twee verschillende verpakkingen, hopelijk met even goede smaak want ja, ik heb al eens geproefd. Van ’t blinkend pakske. Vier kottekes voor 3 WW-punten. En die heb ik ingevuld, dus wat zit ge nu afkeurend te kijken? De rest (20 kottekes van die één lat en nog een heel pakske met mat papier) liggen nu in de kast te roepen en te tieren dat ze er uit willen. Maar ik ben onvermurwbaar. Denk ik…

6 gedachten over “Alles tegen…

    • En dan heb ik nog dat setje met kruidendrankjes vergeten noemen. Met 35% alcohol. Maar dat doe ik mee naar huis. Als Manlief de helft voor zijn rekening neemt kan hij tegen mij niets zeggen. 😉

      Like

    • ’t Zou bij wet verboden moeten zijn! Maar tot hier toe liggen ze nog te roepen in de kast, hoor. En daar heb ik mijn gewassen vaat al moeten inzetten, justekes ernaast. Maar nu is ’t wel ver tijd dat ik naar huis mag…

      Like

Geef een reactie

