Zou het helpen…

… om de zon uit haar schuilplaats te lokken als ik een nieuw behangetje ophang op dit blog? Ik hoop het uit de grond van mijn hart. Zo af en toe eens een schijn/schertsvertoning opvoeren en dan weer verdwijnen is ook geen systeem vanwege de lente. Ik zie (en hoor) niets anders dan gesnotter in mijn omgeving. En ik wil dat het ophoudt vóór ik weer meedoe. Zelf heb ik kans gezien om op de dag van de arbeid een boek te beginnen lezen  in de schaduw en opeens te voelen dat ik knalrood zag van iets anders dan de spanning in het verhaal. Ik loop er dus heel anachronistisch verbrand bij. Mijn gezicht, mijn balkon en mijn schenen zijn precies met rooi menie gelakt.

Maart was schitterend, april was overwegend zeiknat en bar koud. Mei weet precies nog niet goed wat het wil, maar het begin is in elk geval toch erg moeilijk. Voor 1 mei was er al nattigheid voorzien maar die hebben wij bij ons pas bij valavond gehad zodat we toch buiten konden eten. Gisteren begon veelbelovend waardoor ik me met graagte liet vangen en zonder aarzelen geloof hechtte aan alweer een verkeerde voorspelling van het KMI. Was me dat een miskoop! Na de middag viel in Antwerpen het doek over de zoveelste superkorte lenteflits en begon het te hozen. Daar stond ik in mijn zomerkleed en op sandalen. Gelukkig ben ik tussen de druppels en plassen door tot aan mijn auto geraakt.

Vandaag dus maar weer “iets met mouwtjes” uit de kast getrokken. Ik heb nu onderhand al meer kleren “één keer een uurke aangehad, dus nog niet voor de wasmand”, dan er nog op kapstokken kunnen. ‘k Zal dus alles “zonder mouwkes” maar in de was doen.

Of is dat capituleren en moet ik volhouden (onder een wollen vest weliswaar)?

2 gedachten over “Zou het helpen…

  1. ’t Is godgeklaagd. Ik loop hier eveneens al snuffend en met een zware kop rond. Is dit lente? Dacht het niet! Allemaal de schuld van Frank Deboosere, zeg ik u. 😉

    Like

Geef een reactie

