Of misschien toch een beetje…

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn motivatie om te gaan werken met de dag kleiner wordt naarmate Manlief langer permanent thuis is. Vooral als de zon schijnt, dus maart was niet gemakkelijk. April werkt beter mee, al ben ik intussen wel uitgekeken op al die grijstinten buiten. En als ik nóg eerlijker mag zijn: ze werken hier op ’t werk wel goed mee aan die demotivatie.

Komt daar nog bij dat ik de eerstvolgende dagen (ik hoop dat het geen weken worden!) extra vroeg uit bed en naar het werk moet omwille van een vroegochtendlijk probleem. Manlief blijft intussen zalig op één oor liggen, wat ik hem van harte gun. Ik heb ook geen probleem met vroeg opstaan. Meestal niet.

De knoop zit hem in de late namiddag. Vroeg begonnen zou tijd gewonnen moeten zijn, dus ook vroeger naar huis en nog een lekker lang stuk van de dag om samen door te brengen. Alleen is dat niet helemaal te combineren met de job. En dus bouw ik noodgedwongen een voorraadje overuren op dat zo stilaan naar de grenswaarde neigt. Alles wat boven de 38 uur gaat wordt namelijk niet meer genoteerd.

En dus maak ik van de nood een deugd. De eerstvolgende weken zijn er verschillende lange weekends op komst, al dan niet met de hulp van een brugdag. De andere weekends kan ik nu middels die overuren ook een beetje rekken in de tijd, zodat ik tot aan onze volgende week Texel eigenlijk geen enkele volle werkweek heb.

Ik ga dat op termijn moeten bezuren, dat besef ik ook wel. Het is niet omdat de weekends opzwellen dat de hoeveelheid werk ineens superslank wordt. Maar tot aan de zomer hou ik het wel leefbaar. En tijdens de zomer zit het hier een beetje “op z’n gat”, dus dan haal ik één en ander wel in.

Nu nog een systeem uitdokteren om het tot aan de winter te trekken…

Geef een reactie

