Raar volk…

Gisteren had Manlief de auto nodig en dat betekent dus dat ik ’s avonds de bus neem tot aan de veerboot en dat hij mij aan de overkant ophaalt. De bus liet voor één keer niet op zich wachten en ik kon zelfs meerijden tot aan de halte aan het veer. Normaal is de terminus een halte eerder en is het uitkijken waar je je voeten neerzet want het voetpad is om de halve meter door boomwortels omhoog gedrukt. Maar de chauffeur vroeg aan zijn enige overblijvende passagier (ik dus) of ik de boot moest halen. Dan reed hij gewoon die paar honderd meter wel verder.

Raar volk, die chauffeurs…

Beneden aan de steiger lag de veerboot nog aangemeerd, maar net op het moment dat ik de laatste 20-30m in een loopje wilde afleggen, vond de matroos het een goede mop om de slagboom te laten zakken en de loopplank op te halen. De veerboot vertrok dus zonder mij.

Raar volk, die matrozen…

Niet dat ik mij dat dik kwartier wachttijd verveeld heb, want ik had natuurlijk mijn nieuwe fototoestel bij om te oefenen. Er is altijd overal wel iets te zien. De overkant bijvoorbeeld. Mijn kant. “Den aandere kaant van twoater” zoals de Antwerpenaars smalend zeggen. “De góeie kant” zeggen die van ’t Waasland en daar ben ik bij.

DSCN0102

Op de roestige platen aan de kaai van de oude scheepssloperij is stadsgedicht nr. 6 aangebracht. Door de spreiding over de drie platen en de plooilijnen is het wat puzzelwerk om de tekst in de juiste volgorde te krijgen.

Raar volk, die van Antwerpen…

DSCN0097

Als ik dan eindelijk tóch aan boord ben schuif ik door naar de voorplecht. Het is te mooi weer om op de banken te gaan zitten naast de fietsenrekken. Ik raak gefascineerd door het houten staketsel van de aanlegsteiger. Het spel van lijnen, licht en schaduw  en het groene “pattin” van de algen is me wel een foto waard.

Raar volk heb je blijkbaar overal…

DSCN0105bis

4 gedachten over “Raar volk…

Geef een reactie

