Op de wip…

Pfoeh!!! Even druk geweest met het andere blogje. Vooral het bijhouden van de waarnemingen wil ik dit jaar wat zorgvuldiger en vollediger doen dan vorig jaar. Ik noteerde toen wel vanalles op van die losse floddertjes papier, maar die ben ik natuurlijk weer kwijtgespeeld ook. En dus lijkt het of de natuur vorig jaar in januari aan een winterslaap van een jaar begonnen is… 🙂

Zaterdag fototoestel afgehaald en meteen (nou ja, de batterij moest eerst bijna 3,5 uur opladen) mee aan de slag gegaan. Die oplaadtijd heb ik dan maar nuttig gebruikt om met Schoonmoeder naar het tuincentrum te gaan. Ze had van Zoon1 & familie voor nieuwjaar een aankoopbon gekregen en die moest nog ingeruild worden. En al dat moois moest dan ook nog in de grond geraken. Guess who…? Juist! Op zich niet zo onprettig, ware het niet dat die éne border blijkbaar vooral uit steenkoolgruis bestaat in plaats van teelaarde. Het is nog aan mijn handen te zien, hoewel ik er het vel zowat afgeschrobd heb. En deze namiddag gaat er volk op mijn handen zitten kijken terwijl ik typ. Perfecte timing…

Inmiddels was het de moeite niet meer om nog het fietsregaal te monteren om een eind uit de buurt te gaan fietsen. Zelfs als we voortijdig rekening hielden met  het zomeruur leverde dat geen tijdskrediet op. Dan maar even de benen warm draaien in de omtrek van ons huis. Met het nieuwe speelgoedje op zak. En guess what? Ofwel deugde de lichtinval niet, of ze hadden net het uitzicht verknoeid met boomkap of nieuwbouw, of er zat een ander haar in de fotografische boter. Dan maar terug naar huis en van het inmiddels lage zonlicht gebruik gemaakt voor nog wat foto’s. Die moet ik vanavond wel nog laden, want ik moet eerst de meegeleverde software nog installeren.

Van de zondag was al direct een groot stuk af wegens familiale verplichtingen. En omdat ik zaterdag onze eigen tuinaanwinsten niet meer in de grond gezet had. Waaronder aardbeiplantjes, waar ik de rest van de dag wel 20 keer naar gaan kijken ben of er nog niets aan hing. Ik en geduld…

Via de lens van mijn cool pixeltje heb ik wel gemerkt dat de rabarder al zeker 5cm gegroeid is, dat de perenboom in bloem gaat komen en dat ik dringend eens het onkruid vantussen de terrasdals moet halen.

Maar vanavond zal het er niet van komen. Kleindochter1 wordt vandaag 10 en daar moeten we haar eerst 3 kussen voor gaan geven. En de rest van de week zal het groen tussen die dals ook nog wel kunnen groeien, want ik zou eigenlijk feitelijk tegen volgende week maandag een paper af moeten hebben, waar ik nog aan moet beginnen. En ik heb zo écht geen goesting…

 

 

2 gedachten over “Op de wip…

    • Omdat het er allemaal van de tuin zijn, heb ik ze op mijn natuurblogje gezet. Morgen trek ik in de vroegte de stad in en wie weet of er dan niet iets heel onverwacht voor mijn lens komt…

      Like

Geef een reactie

